Er 12+2 i dag og fikk påvist svangerskapsdiabetes i dag. Venter på time hos medisinsk poliklinikk for oppstart av insulin.
Er andre svangerskapet hvor den er påvist, og synes det kom tidlig denne gang.
Testet i går om det var så ille som jeg fryktet. Og som regel er det bare Fastende som er forhøyet alt fra normalverdi på 4,4 til for høyt på 5,9 hos meg, men i går spiste jeg grandis til middag, og hadde 7,2 etter 2 timer og 6,9 etter 3 timer
det som var enda mere forvirrende var at Fastende i mårrest var på 5,4 og ikke skyhøyt som forventet.
Har gått opp totalt 500g siden jeg ble gravid, for jeg har vært superforsiktig med alt som kan virke forstyrrende for blodsukkret.
Kjenner jeg er skuffet over at jeg ikke klarer meg uten insulin, men samtidig så orker jeg ikke å leve på knekkebrød, hamburgerrygg og ost i 6mnd til. Spesielt når til og med knekkebrød gir meg forhøyet Fastende på morgen.
Er andre svangerskapet hvor den er påvist, og synes det kom tidlig denne gang.
Testet i går om det var så ille som jeg fryktet. Og som regel er det bare Fastende som er forhøyet alt fra normalverdi på 4,4 til for høyt på 5,9 hos meg, men i går spiste jeg grandis til middag, og hadde 7,2 etter 2 timer og 6,9 etter 3 timer
Har gått opp totalt 500g siden jeg ble gravid, for jeg har vært superforsiktig med alt som kan virke forstyrrende for blodsukkret.
Kjenner jeg er skuffet over at jeg ikke klarer meg uten insulin, men samtidig så orker jeg ikke å leve på knekkebrød, hamburgerrygg og ost i 6mnd til. Spesielt når til og med knekkebrød gir meg forhøyet Fastende på morgen.
Mine verdier er godt under vanlig diabetes enda, og langtidssukkeret er fint. Men jeg vet at jeg ender opp med diabetes når jeg blir eldre pga ettersom jeg har sv.dia nå, er det 7 ganger så høy sjangs for å få det.