Svangerskapsdiabetes

Mamarialykke

Flørter med forumet
Novemberlykke 2022
Noen som har gjennomgått tidligere svangerskap med svangerskapsdiabetes som allerede har begynt å måle litt blodsukkerverdier?:anyone Er bare i uke 8 og har allerede noen målinger med forhøyet verdi.. sukk...:hungover:
 
Sniker frå desembergruppa. Jeg hadde nesten svangerskapsdiabetes sist, men det ble oppdaga så seint at jeg ikke fikk anna behandling enn at jeg måtte måle meg gjennom hele dagen. Tok du kontakt med lege eller jordmor og spurte om du måtte begynne med målinger allerede? Jeg lurer på om jeg bør begynne å måle jeg også
 
Sniker frå desembergruppa. Jeg hadde nesten svangerskapsdiabetes sist, men det ble oppdaga så seint at jeg ikke fikk anna behandling enn at jeg måtte måle meg gjennom hele dagen. Tok du kontakt med lege eller jordmor og spurte om du måtte begynne med målinger allerede? Jeg lurer på om jeg bør begynne å måle jeg også

Fikk et barn i fjor og da ble det oppdaget i uke 33, og levde da kostholdsregulert fram til fødsel tre uker senere. Det gikk helt fint. Etter positiv test nå har jeg testet litt sporadisk og ser at fastende om morgenen er for høy og enkelte ganger etter andre måltider. Har første kontroll hos lege om 3 uker, er da i uke 12 ca...meget tidlig å starte på medisiner da..forsøker å kostholdsregulere nå,men er vanskelig med uggen mage og sultfølelse heeele tiden. Pluss at det er full vinter ute fortsatt(nord-norge) og jeg er i 100% jobb, og aktiviteten er ikke helt optimal nå.. Håper det blir bedre i 2.trimester. Ser for meg et vanskelig svangerskap hvis jeg allerede nå må begynne på medisiner..skal høre med lege hva hun sier. Greit å måle litt når man vet at man er i risikogruppe Og allerede har utstyret liggende :wtf:
 
Back
Topp