Svangerskapsdiabetes

Millee89

Flørter med forumet
Hei dere

jeg fødte forrige for 1 år siden og i det svangerskapet hadde jeg svangerskapsdiabetes. Jeg ble fulgt opp og målte blodsukker hjemme selv. + insulin hver kveld. Fødsel ble satt igang to uker før termin pga prosedyre rundt dette.

Nå er jeg 8 uker sånn ca (ikke vært til noe UL). Men skal til uka. Ikke kontaktet noe lege heller, for tenkte vente til vi hadde sjekket på ul. At det faktisk er normalt liv osv (har opplevd misdannelse før og måtte avbryte svangerskap)

har noen her hatt svangerskapsdiabetes før og hvordan ble evt neste svangerskap?
Hvor tidlig tror dere dette kan slå ut.
for idag hadde jeg ikke spist siden frokost og kl 16 ble jeg kvalm, svettet og følte jeg hadde problemer med blodsukkeret. Først en time etter begynte jeg komme meg etter å ha spist. Og sånn var der veldig i forrige svangeskapet også.... frykter det samme kommer tilbake nå og evt ennå verre
 
Jeg fikk jenta mi nå i Mars og hadde kostregulert sv. Dia. JM sa til meg nå at det nesten er garantert å få det igjen nå, og ba meg måle minst et par ganger i uka. Og noen dager slår det desverre høyt ut :(
 
Hei! Jeg fikk svangerskapsdiabetes med førstemann, men ikke med nummer to. Det kom nye regler for sv.dia mellom min første og andremann, så med nummer en måtte jeg ta glukosebelasting to ganger. En rundt uke 22 og en rundt 34. Det var den siste som gav utslag og fikk da kostholdsregulert svangerskapsdiabetes.
Med nummer to var testen fin i uke 26(?) og trengte da ikke tenke noe mer på det. Så det er mulig å slippe unna andre gangen selv om sjansen er stor for at du får det:)
 
Back
Topp