Svangerskapsdiabetes!!

Vimso84

Glad i forumet
Da var det på igjen med svangetskapsdiabetes!! Hadde det med snuppa som er 7 måneder nå, så heldigvis er alt fersk i minne så husker hvordan det er!! Så da er det bare til å stikke i fingen flere ganger for dagen å så vente på å få time på sykehuse til igangsetting av insulin!!

Uff så leit :wideyed: har du noen symptomer eller blir det oppdaget via prøver?

Uff så leit :wideyed: har du noen symptomer eller blir det oppdaget via prøver?
Nei ingen symptomer, bare eg som har tatt blodsukkeret etter eg blei gravid å i starten var det normalt å nå er det blitt høyere enn det skal være!!

Det går heilt fint, tok det mye tyngre sist, men denne gangen veit eg hva som skal skje, får veldig god oppfølging etter uke 16 :-) :-)

Så bra du får tidlig oppfølging.

Jeg tror jeg hadde svangerskapsdiabetes sist, men ble aldri fanget opp. Tok ikke glukose belastning.

Tenker å ta testen nå, og veldig spent på resultatet.

Jeg hadde svk diabetes med nr 1 i 2014. Husker sjokket de første ukene men etter god oppfølging og samtaler med dia sykepleier gikk det veldig bra. Og ut kom ei lita tulle på 3140 gram dagen etter termin.

Så bra du får tidlig oppfølging.

Jeg tror jeg hadde svangerskapsdiabetes sist, men ble aldri fanget opp. Tok ikke glukose belastning.

Tenker å ta testen nå, og veldig spent på resultatet.
Eg tok sist å da såg di det å denne gangen merket eg det selv på blodsukkeret!! Altid lurt å ta den glukosebelastningen!!

Jeg hadde svk diabetes med nr 1 i 2014. Husker sjokket de første ukene men etter god oppfølging og samtaler med dia sykepleier gikk det veldig bra. Og ut kom ei lita tulle på 3140 gram dagen etter termin.
Eg hadde nok ein uoppdaget svangerskapsdiabetes i 2014!! Snuppa som kom ut var 4540 g å satt fast med skulderene!! Så eg er glad det blei oppdaget i 2018 med snuppa Nr 2 :-)

Eg hadde nok ein uoppdaget svangerskapsdiabetes i 2014!! Snuppa som kom ut var 4540 g å satt fast med skulderene!! Så eg er glad det blei oppdaget i 2018 med snuppa Nr 2 :)
Oj hjelpes. Ja det skjønner jeg godt. Nr 2 var litt større 3825g men da hadde jeg ikke svk diabetes.

Eg tok sist å da såg di det å denne gangen merket eg det selv på blodsukkeret!! Altid lurt å ta den glukosebelastningen!!

Ja, veldig bra med de nye reglene. Jeg fikk ikke tilbud sist, og tenkte ikke over det selv. Hadde sukker i urinen og, men de bortforklare de med å ha spist syltetøy til frokost etc.

Denne gangen har jeg ny fastlege og hun er enig i og jeg skal ta denne gangen :)

Jeg hadde det for fem år siden med mitt andre barn. Måtte bruke insulin morgen og kveld i tillegg til metformin. Håper jeg slipper denne gangen!

Hadde uoppdaget svangerskapsdiabetes med nummer en. Hun var 49 cm.. men 4420 gram. Fødte raskt og greit. Jordmødrene kunne ikke tro at jeg var førstegangs, og fødte den bolla på tre timer.

Last edited:
Back
Topp