Svangerskapsdiabetes?

Skal ta sukkertesten 3.juli.. krysset fingre for at bs er bra :)
 
Fikk vite at jeg hadde sukker i urinen sist jeg var hos jordmor og hun ba meg ta sukkertesten i uke 24. Tok den nå på torsdag og fikk vite at den var helt normal og ingen svangerskapsdiabetes på meg! :) Var veldig nervøs før jeg tok den og tenkte mye på svangerskapsdiabetes, men sikkert greit å vite for flere at sukker i urinen betyr ikke nødvendigvis at du har diabetes! :)
 
Måtte ta den to ganger sist, heldigvis helt gode resultater. Skal ta den nå om en drøy uke, håper på det samme da. Ingen annen grunn enn at jeg er overvektig så må ta den.
 
Jeg skal ta testen om 3 uker. Er spent på resultatet.
 
Tok testen i dag. Så ut som om den så normal ut, men helsesekretæren skulle dobbeltsjekke med legen og gi meg beskjed ila uken. :)
 
Var på kontroll 24+0, fikk ikke beskjed om at jeg måtte ta den da. Kanskje jeg slipper unna?
 
Var på kontroll 24+0, fikk ikke beskjed om at jeg måtte ta den da. Kanskje jeg slipper unna?
Regner med at du slipper unna da ja. Den skal tas mellom uke 24-28 :)
 
Jordmor sa til meg at den testen er pålagt for alle å ta..
Eneste er hvis man har vært gjennom svangerskap før uten diabetes.
 
Jeg skal ta denne testen i morgen. Så nå er det faste, og håper de to timene ikke går treigt..
 
Jeg skal ta denne testen i morgen. Så nå er det faste, og håper de to timene ikke går treigt..
Lykke til! Må faste fra kl . 22 dagen før?? Tror jeg fikk beskjed om det:) skal neste onsdag kan ikke si jeg gjelder meg, men skal ha med bok og airpods
 
Må man betale for å ta testen? Fikk beskjed av legekontoret at jeg måtte kjøpe glukoseblandingen selv hos apoteket, og at evt hos andre legekontorer så har de blandingen selv, men man betaler for den der. Trodde alt, inkludert sånt, skulle være gratis...
 
Må man betale for å ta testen? Fikk beskjed av legekontoret at jeg måtte kjøpe glukoseblandingen selv hos apoteket, og at evt hos andre legekontorer så har de blandingen selv, men man betaler for den der. Trodde alt, inkludert sånt, skulle være gratis...
Hmm. Jeg fikk den her, men sitter og venter de to timene nå, så får se om jeg må betale noe for den før jeg går da...
 
Må man betale for å ta testen? Fikk beskjed av legekontoret at jeg måtte kjøpe glukoseblandingen selv hos apoteket, og at evt hos andre legekontorer så har de blandingen selv, men man betaler for den der. Trodde alt, inkludert sånt, skulle være gratis...
Lurer faktisk på om jeg må betale for selve testen, men at de har den på legekontoret mitt:)
 
Må man betale for å ta testen? Fikk beskjed av legekontoret at jeg måtte kjøpe glukoseblandingen selv hos apoteket, og at evt hos andre legekontorer så har de blandingen selv, men man betaler for den der. Trodde alt, inkludert sånt, skulle være gratis...

Jøss, jeg tok den sist og kan ikke huske jeg betalte for noe..
Skal ta den om 2 uker.. æsj
 
Back
Topp