Svangerskapsdiabetes

Tøysetulla81

Forelsket i forumet
Oktoberfruene 2018
Da har jeg vært hos legen, og fått påvist sv.dia.. Så kjedelig..allerede i uke 10..

Hadde det forrige sv.skap, m insulin så derfor legen ville ta en tidlig sjekk..

Foreløpig blir det måling av blodsukker før og etter måltid.. har blitt henvist til sykehus og TUL..

Måtte bare klage litt.. [emoji85][emoji29]

Åh så kjedelig. Har du diabetes til vanlig eller er det bare i svangerskapene?
Klarer du å regulere det med kost?

så kjedelig! Jeg hadde også svangerskapsdiabetes i forrige svangerskap (kostregulert). Denne gang har jeg målt langtidsblodsukker som var helt fint, og så skal jeg ta glukosebelastning i uke 24. Legen skrev ut resept på måleutstyr, slik at jeg kan ha det hjemme og ta noen stikkprøver om jeg begynner å bekymre meg før glukosebelastningen.

Godt du får god oppølging i det minste! :)

Så kjedelig, spesielt å få det så tidlig :( men godt de oppdaget det så tidlig så du får god oppfølging

Så kjedelig da, men godt de fanget det opp tidlig og at du får god oppfølging :)

Huff da, det er kjedelig. Men veldig bra det ble oppdaget så tidlig. Da unngår man kanskje de største komplikasjonene og kan få det under kontroll før det virkelig er i gang.

Åh så kjedelig. Har du diabetes til vanlig eller er det bare i svangerskapene?
Klarer du å regulere det med kost?

Ja, så kjedelig.. [emoji29] Er bare under svangerskapene heldigvis.. Sist gang fikk jeg det i uke 16-17, greide å regulere m kost frem til uke 30 ca..da måtte jeg på insulin..

så kjedelig! Jeg hadde også svangerskapsdiabetes i forrige svangerskap (kostregulert). Denne gang har jeg målt langtidsblodsukker som var helt fint, og så skal jeg ta glukosebelastning i uke 24. Legen skrev ut resept på måleutstyr, slik at jeg kan ha det hjemme og ta noen stikkprøver om jeg begynner å bekymre meg før glukosebelastningen.

Godt du får god oppølging i det minste! :)

Jeg målte også langtidsblodsukker for en mnd siden, det var fint.. men har hatt endel symptomer som hodeverk og veldig tørste, så siden jeg hadde det sist sv.skap ville legen ta en tidlig sjekk.. [emoji29]

Så innmari kjipt. Godt det ble fanget opp tidlig.

Back
Topp