Svangerskapsdiabetes

Nøffe

Betatt av forumet
Langtidsblodsukkeret mitt var 6.2 og legen sa at siden det var over 6.0 så blir det ekstra oppfølging. Jeg er i uke 13+4, og lurer fælt på hva jeg bør få av oppfølging?
Skal på sykehuset i morgen for en samtale med en som kan diabetes, men er det mer oppfølging enn det? Noen som vet? [emoji39]

Min var 5,2 det er ganske bra men jeg hadde lavt sukker i forrige svagerskap og bebien var stor,har PCOS så legen sa at det er beste å ta sukkerbelastning test mellom 24.og 28.uke
Jeg tror er god at du skal til konsultasjon :-)

Sniker fra mai18 [emoji4]

Fikk selv påvist svangerskapsdiabetes for 14 dager siden, da med måling på 10 på langtidsblodsukkeret. Jeg skal frem til midten av januar måle meg selv 4 ganger om dagen. Før og etter frokost, og før og etter middag.
Målingene mine er varierte, hvor jeg på det meste har målt 8.2. Ligger stort sett på 5.5-6.5. Dette er ganske lett å regulere etter hva du spiser [emoji4]

Når du skal snakke med den som kan diabetes, så vil du bli målt der og da, blodtrykk, urinprøve og blodprøve/blodprosent. Du vil få gjennomgang av hva du kan spise og det du ikke kan spise. Hva som kan skje i ettertid om du ikke tar hensyn til dette og oppfølging ila svangerskapet.

Blodsukkeret skal normalt sett ligge mellom 5.3 og 6.7. Alle med BMI over 25 blir anbefalt å ta glukosebelastningen.

Jeg fikk 5.3 på første men regner med å få stryk på andre prøve i februar siden jeg hadde det i første svangerskap

Takk for svar [emoji2] skal måle selv jeg også, 5 ganger om dagen [emoji4] Så da får vi se da [emoji39] Skal i samtale i morgen, så får høre litt med hun [emoji4]

Back
Topp