Svangerskapsdiabetes

FrøkenAngst

Glad i forumet
Noen her som har hatt svangerskapsdiabetes med tidligere svangerskap. Jeg hadde det med eldstejenta som er født i 2016. Så jeg går vel utifra at jeg får det denne gangen også. Hadde vært koselig å snakke med flere som antakeligvis er i samme båt. Synes egentlig at diapol på kalnes var veldig bra, men at vekstkontrollene var litt triste, selvom hun var helt normal av vekst hele svangerskapet og når hun kom ut! :-)

Jeg hadde det med nr 1 i 2015, håper på og slippe unna denne gangen så klart, men regner vel med at jeg får det[emoji29]

Jeg hadde grenseverdier, så fikk vekstestimeringer i forrigesvangerskap, men ikke noe mer opplegg. Den gangen var det på Fredrikstad sykehus. Får det generelt sikkert nå også.:)

Jeg hadde grenseverdier, så fikk vekstestimeringer i forrigesvangerskap, men ikke noe mer opplegg. Den gangen var det på Fredrikstad sykehus. Får det generelt sikkert nå også.:)

Jeg også gikk kun til vekstestimering, og ved fr.stad sykehus[emoji1]

Det er nok en grunn til at glukosebelastningen skal tas når det er vanlig at den tas. Tipper det kan bli falskt negativt hvis man tar det for tidlig.

Last edited:
Ok.:) Hvorfor testet de så tidlig da? Hvis du vil fortelle da.:)

Fant sukker i urinen! :-) var normalt langtidssukker hele svangerskapet og ellers. Hadde bare høye fastende verdier på morgen. Aldri høye verdier utover dagen eller i forhold til måltider. Derfor satt jeg langtidsvirkende insulin på kvelden. Sist belastningstest hadde jeg fastende 6,8 og 8,1 etter to timer. Så kroppen min brøt jo ned sukker effektivt egentlig. Men diabeteslege synes at det var tryggere å ha lavere fastende verdier på morgen. Hun synes også min type diabetes var et mysterium. Men fikk påvist lavt stoffskifte/hashimoto etter fødsel og de sier at en autoimmun sykdom ofte trigger andre. Så tipper i grunn det var det lave stoffskifte som utløste diabetesformen jeg fikk. ;-)

Back
Topp