Ta neste kontroll hos legen?
Det er mange ting de måler i utinprøven da, både sukker og eggehvite og noe andre greier, så det trenger ikke være sukkeret som var +3, men +3 er jo, gitt at hun bruker den vanlige skalaen 0, +1, +2, +3 ikke "i grenseland", det er maxverdien...
Viktigere for å unngå undøfvendige komplikasjoner er jo det å leve fornuftig, heller enn akkurat å ta en glukosebelastning nå så fort som mulig. Men sjekk HVA som var høyt (det skal stå på helsekortet) og ta det opp med jm eller lege på neste kontroll. Og forsøk å ikke spise så mye snop. Og min last, sånn posekakao som vi har på jobb.... masse, masse sukker.
Jeg skal ta min andre glukosebelastning dette svangerskapet på onsdag. Den første var uke 10 og helt fin, 5,4 eller noe sånn etter 4 timer. Jeg tar den altså rutinemessig fordi jeg har en mor med diabetes, mine urinprøver er fine. Men jeg er spent på denne, for med eldste hadde jeg 7,6 og med yngste 7,7. Grensa er altså 7,8, så jeg beveger meg litt i grenseland.... Og burde definitivt sluttet å drikke den kakaoen...
Hvor lavt var blodtrykket ditt, forresten? DEt står også på helsekortet. Det er ikke uvanlig at det går ned når man er gravid, det er et normale. Blir et høyt er det probematisk , lavt er bare... vel, er det veldig lavt er et plagsomt, men normalt lavt er bra.