Svangerskapsdiabetes...

Lykkeknøttet <3

Betatt av forumet
Noen som har erfaring? Skal på utredning etter å hatt utslag på urinprøve.... Litt usikker og nervøs for hva som venter

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Har kun en venninde som har det. Fikk såvidt utslag på urinprøve, men må måle blodsukker x4 hver dag og regulere med kosthold, passe på hva hun spiser.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg måtte først ta sånn sukkertest. Ikke så kjekt hvis du er veldig kvalm, men jeg kom meg gjennom. Hos meg va blodsukkeret ørlite gran over grensen, så da ble jeg sendt videre og utstyrt med blodsukkermåler, et skjema jeg skulle fylle inn i og at jeg skulle ta kontakt lm jeg var x antall ganger over grenseverdien Ila en uke. Så får du kostholdstips. For min del holdt det i massevis med litt kostholdsendringer (tupe melk og mais og havregrøt ble fyfy)
Hledet meg til å kunne spise boller og diverse igjen, men var en fin måte å måtte holde seg sunn på de siste mnd. Men nå er det jo litt tidligere for deg da...

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg ble testet for svangerskapsdiabetes rundt uke 28 i forrige svangerskap pga bmi høyere enn 30. Tok først blodprøve og urinprøve, så drakk jeg sukkervann (minner veldig om melis), å så måtte jeg holde meg i ro i 2 timer (satt på en pinnestol og spilte på mobilen, da jeg ikke fikk bevege meg noe særlig) tror jeg før ny blodprøve og urinprøve. Jeg fikk verdi rett under grensa, og trengte ikke å tenke mer på det resten av svangerskapet. Det skal sies at likevel fikk jeg en sønn på 3500 gr 4 uker før termin, men la ikke på meg unormalt mye i svangerskapet heller.

Back
Topp