Svangerskapsdiabetes...

~Piamia~

Glad i forumet
Var hos legen å tok glukosebelastning i dag pga sukker i urinen for et par dager siden...i går hadde jeg ikke det fastende å fine verdier så var egentlig avslappa til å ta testen.. mn siden søsteten min fikk type 1 under sv.sk så ville de at jeg skulle ta det selv om jeg gar termin i morgen.

Så.. resultata blei idag 4,3 fastende som er bra.. mens det var 14,3!!!! Etter 2t...:(
Uff, sykehuset mente d ikke var noe stress så nærme termin, mn må ta ny test på 6 ukers kontrollen for å se om det utvikler seg videre:( litt deppa nå, å jeg som er så glad i søtt..buhu.. føler jeg ikke kan spise noe ting lengre... alt blir tungvint......:/ kom ut bebis!!:)

Andre her som har dette?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Fekk det 1,5 veke før termin. Eg meinte det var unødvendig å ta testen så tett opp mot termin, men gjor det no fordiom. Fekk resultat på åtte komma etelleranna, så det var ikje så gale, men måtte kutte alt søtt. Var godt m sjokolade ette fødselen!
Skjønner deg veldig godt når du ikkje veit kva som kan etast, alt eg hadde lyst på va firbudt :p

Men fikk du spise som du ville etter fødsel? Forstod det som at jeg måtte være helt nazi frem til 6 ukers kontrollen jeg...:/ jaja, det kunne jo vært værre... kunne fått det tidligere i sv.sk, mn kjipt alikavel.. må du ta ny test på 6 ukers kontrollen?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Måtte ta fastende blodsukker 2 dagen etter fødsel, og så blei det tatt mange av knerten. Dei sa egentlig ikkje noko om kva eg sku gjere etter fødsel, anna enn at etter 3 mnd så må eg ta ny glukosebelastning. Men vil jo prøve å ete sunt framover då, men unner meg ein sjokolade no og då ;)

Back
Topp