Svangerskapsdiabetes

Josefine_85

Andre møte med forumet
Var hos legen i går å tok glukosebelastningstest uke 30. Fikk svar på blodprøvene i dag. Blodsukkeret mitt var på 13,1 to timer etter testen. Hadde helt klart fått svangerskapsdiabetes sa legen :( Fikk det i slutten av uke 30 forrige svangerskap også, men fødte da i begynnelsen av uke 31, så det ble aldri gjort noe med det. Var borte etter fødselen.

Fikk beskjed om at jeg ble henvist til sykehuset som skulle ta seg av diabetesen, og så går jeg til fødselsspesialist, pga for tidlig fødsel sist, han er informert og vil ta seg av babyen. Noen andre som har fått det? Hvordan er behandlingen? Kjenner jeg er utrolig bekymret for babyen :(

Du får vel beskjed om å passe kostholdet og eventuelt få insulin

Sent from my iPhone using BV Forum

Her sto d ganske mye om d , har selv vært å tatt glukosebelastning,venter på svar

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app[/quote]

Jeg venter også på svar, var hos legen i går!!

Jeg har også tatt den glukose testen (omg så ekkelt det var!!), for 2,5 uke siden og ligger i faresonen for svangerskapsdiabetes. Så planen for meg er å unngå å få det og "behandlingen" da er at jeg har kutta ALT med sukker siden jeg fikk vite det. Juice, frukt osv er så klart kuttet, og karbohydrater og melkeprodukter er kuttet ned på. Idag tok jeg ny urin prøve, som viste 0 sukker, så da har jeg jo vært flink :) Men det er uansett ikke noen kul beskjed å få, og jeg var nok heldig med at jeg ikke spiste mye sukker-ting i forkant for ellers hadde jeg jo sikkert fått et annet resultat. Så jeg vil tro at det er nøye diet og eventuelt insulin som blir planen for deg. Håper det går bra og at du ikke merker for mye til det. Det er godt legene sjekker oss og at ting blir oppdaget og vi ivaretatt. Så håper jeg også at minien holder seg inni magen i lang tid framover!Om du skulle trenge noe søtt å spise som likevel er sund lagde mamma en mandel-mel kake her en dag som jeg fikk smake, og den var diabetiker vennlig og veldig god :) Så sjekk ut oppskrifter som bruker mandel mel :)

Jeg var på 3D ul idag og fikk beskjed om å ta en glukose test pga lillemann var litt større enn normalen .. Bør jeg ringe legen imorgen da? Eller kan jeg vente til kontrollen den 7 nov?
Jeg er snart 30 uker :)

Sendt fra iphone via bv forums app

Jeg var på 3D ul idag og fikk beskjed om å ta en glukose test pga lillemann var litt større enn normalen .. Bør jeg ringe legen imorgen da? Eller kan jeg vente til kontrollen den 7 nov?
Jeg er snart 30 uker :)

Jeg ville ringt i morgen for da kan legen sende papirer dit hvor du skal ta testen, også kan du ta den i forkant av legetimen og han/hun vil ha resultatene 7 nov. Da slipper du enda en tur til legen etterpå ;)

Jeg ville ringt i morgen for da kan legen sende papirer dit hvor du skal ta testen, også kan du ta den i forkant av legetimen og han/hun vil ha resultatene 7 nov. Da slipper du enda en tur til legen etterpå ;)
Det var smart :)
Men hadde ikke svangerskapsdiabetes vist seg på urinprøver?

Syns den testen gikk bedre enn den gjorde for 13 år siden. Den drikken var visst ny!!! Jeg var den 2.på det legekontoret som hadde fått den...gikk greit ned i grunnen :-)
Var de 2 timene jeg måtte vente etterpå som var pyton...ble såååå innmari trøtt...hadde med bok...meen det var iallefall søvndyssende...huff...satt bare å ventet på å få dra hjem å sove...
Har ikke fått svar på prøvene enda...tror ikke jeg har sv.sk.diabetes..men greit å vente på svar så en vet sikkert!!

Syns den testen gikk bedre enn den gjorde for 13 år siden. Den drikken var visst ny!!! Jeg var den 2.på det legekontoret som hadde fått den...gikk greit ned i grunnen :-)
Var de 2 timene jeg måtte vente etterpå som var pyton...ble såååå innmari trøtt...hadde med bok...meen det var iallefall søvndyssende...huff...satt bare å ventet på å få dra hjem å sove...
Har ikke fått svar på prøvene enda...tror ikke jeg har sv.sk.diabetes..men greit å vente på svar så en vet sikkert!!

Godt de har en ny type drikk.... jeg fikk nok den gamle for jeg satt i alle fall og kjempa mot å kaste opp i to timer... uggh... og resten av dagen hadde jeg den ekle sukker følelsen i munn, hals og mage... yuck!!!

Den er ikke noe god den drikken. Gult tykt kaldt sukkervann. Blææh....

Siden jeg er overvektig så har jeg vært to ganger på glukosebelastning.
Men har heldigvis ikke svangerskapsdiabetes.
Første prøven viste 5 før og 5,4 etter, andre prøven var 5,4 før og 5,7 etter. Så da godt innenfor normalen :)

Back
Topp