Ja, da er vi "litt" i samme båt
Da skal jeg følge litt med på deg fremover, kanskje vi kan gi hverandre noen middagstips og andre mattips innemellom, ble faretruende ensformig på slutten av forrige svangerskap
Sist sv.skap var jeg så heldig å treffe på en bekjent jeg ble kjent med gjennom jobben som jeg visste at også har diabetes, og det viste seg at vi begge hadde termin med bare uker fra hverandre. Det å ha noen i samme situasjon å dele erfaringer med er virkelig uvurderlig
Det er bare å spørre, følge med eller hva det måtte være
Det er langt igjen til oktober
Mitt utgangspunkt var egentlig relativt bra kostholdsmessig, har egentlig et godt variert kosthold, problemet har alltid vært en svakhet for sjokolade og lignende på kveldstid
Det var jo lett å kutte ut
I tillegg har jeg kuttet ut melk -melkesukker tas for raskt opp i blodet mitt ser jeg.
Jeg har og sett at hurtigris ikke funker
(ris og buljong hjalp noen dager mot kvalmen, men no can do..)
Og i kveld så jeg at potetmos ikke var spesielt smart, jo mer bearbeidet maten er jo fortere går sukkeret i blodet..
(legen gav meg et råd før julemiddagen 06 dog, om en spiser f.eks en halv rå gulrot før en spiser raskere karbohydrater vil magen ha noe å jobbe med i forkant, ergo jevnere blodsukker)
Jeg har hvertfall fått senket langtidsblodukkeret til nær akseptabelt nivå for gravide med diabetes nå
Er ganske fornøyd