Svangerskapsdiabetes?

• Trådstarter Trådstarter JuniSpireGammel
  • Opprettet Opprettet
J

JuniSpireGammel

Guest
Hei på dere!
Jeg har jo klaga i et annet innlegg her... og plutselig slo det meg dette med svangerskapsdiabetes...
Leste at symptomene var blant annet:
Trøtthet, hodepine, hyppig vannlating, tørste og vekttap.

Jeg klarer iallefall å dekke ganske mange av dem.. sånn som trøtthet, hodepine, litt tørste og vekttap..

Vet også at jeg har Pco/Pcos og at svangerskapsdiabetes er en ting som rammer de med den diagnosen hyppigere..

Dessuten har jeg vel også BMI på såvidt over 30... og det er vel også noe som ikke hjelper...

De har sjekket urinene min 2 ganger i svangerskapet.. MEN det er jo noen uker siden nå.. skal til legen igjen om akkurat 2 uker..og hos JM for 2 uker og 2 dager siden... hun sa iallefall at alle verdier så veldig bra ut... og slitenheten og vekttapet var jo der da å...

Huff.. nå blir jeg skikkelig bekymret føler jeg... og har ikke veldig lyst til å ringe legen min heller... liker han iikke.. og kommer til å bytte så snart svangerskapet er over.. aldri hatt så stort behov for å gå til legen.. men etter første timen hos han var jeg rett og slett usikker og lei meg.. ingen god følelse...

Noen som har noe erfaring med svangerskapsdiabetes her ?

Pleier å komme langt senere enn dette i svangerskapet.... Men er du bekymret er det bare å kontakte lege.... Du trenger ikke levere ha time hos lege for å kontrollere urin og blodsukker..... Det gjør legesekretærene...
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2

Takk for svar... det at det pleier å komme senere hjalp litt.. prata med ei venninne å nå.. som hadde alle de samme symptomene i kanskje enda værre tilstand enn meg.. uten at det var noe galt der... men man blir litt bekymret innimellom!! og googler man så får man jo veldig mange sykdommer etterhvert ;)

D e egentlig ik så masse å engstelig sej for om en har d heller! D verste e glukose belastningen som en gjerne må ta for å påvise d (smaka j****g, spess kl8.00 på morgenen)! Du får et aperat og så skal du måle smokken ganga for dag så må du inn t kontroller oftere og d du ellers må e å spise moderat av tngest og tangest! Ej hadde d sist og fekk påvist d i midten av november og om ej skulle ha d no så får ei d nokk ik påvist før i januar! :-)

Jeg hadde svangeskapsdiabetes med førstemann. Det er veldig lurt å få det sjekket ut om du har det el ikke. For hvis du har det, så påvirker det fosterte. Det kan faktisk bli større enn normalt undersvangeskapet, og få en høy fødselsvekt. Jeg husker ikke helt når man bør ta den glykosetesten, men uansett så bør du få det sjekket. For man kan faktisk å få det etter fødsel. Det er visst noe som sitter i morkaka, og er man heldig så blir man kvitt det når morkaka kommer ut. Men er du flink og spiser fornuftig, så kan du bli kvitt det etter fødselen, hvis du har det.

Skal ha sukkerbelatsning i uke 22 eller 24 mener jeg... siden bmi er over 30... så da sjekker de det jo ut!

Ikke vondt i hode idag.. men såklart er jeg da så sinnsykt kvalm istedet... og jeg som bare har vært uggen..! kommet meg på kontoret idag.. og har sikta inn søplebøtta.. :(

Back
Topp