Svangerskapsdiabetes?

Turid:)

Andre møte med forumet
Usj!!! Da må æ på glukosebelastning på tirsdagen : / Fastanes urinprøve me sukker på første besøk hos jordmor, og mamma me svangerskapsdiabetes i begge sine svangerskap gjorde jordmor bekymra! Håpe, håpe, håååpe at d ikkje e svangerskapsdiabetes!!! Æ har endra kostholdet allerede og e forfær over kor mye sukker det finnes i nesten ALT vi spis!! E det nån her som har erfaring på området og kan komme med gode råd? :)

uff.. krysse fingrane for deg!.. har ikke svangerskapsdiabetes men har mått tatt testen i begge svangerskapene.. smaker ikke akkuratt godt men det går  jo helt greit :) masse lykke til!!

Jeg skulle egentlig ta glukosetesten, iom at jeg hadde et utslag av sukker i urinen sist jeg var gravid (hadde ikke svangerskapsdiabetes da) 

Men jeg driter i det! Fordi jeg er dritt lei av legen min og har bestemt meg for å droppe alle kontrollene som er med henne (annenhver gang hos jordmor og lege her)... 

Skulle jeg føle meg dårlig eller at noe er fysisk galt kan jeg heller ta kontakt da, men ellers, nei takk. 

Ja, da va det gjort! smakte ikkje direkte godt nei, men d kunne vært mye værre før min del :) Syns nesten ventetida mellom første og andre blodprøve va det verste! Pluss at æ e kjæmpesulten og ikkje minst tørst :) Skal inn å ta siste blodprøve om ca fem minutt, så får æ bare krysse fingran før at det ikkje e nåkka utslag :)

Legen pålegger meg å ta slik test når jeg er 24 uker på vei. Tror hun snakket om at alle kvinner som er overvektige i svangerskapet må igjennom slik glukosebelastningstest når de er i uke 24? Tok ikke slik med førsta, og veier like mye nå som da. Men klarte å overbevise at jeg ikke hadde det, samt at det ikke vistes i urinprøvene heller.

Eg ska og inn på legekontoret for å gjennomføre glukosebelastning i uke 24. Både legen og jordmor annbefalte meg å gjennomføre. Så da ser jeg ingen utvei når det står så klart på helsekortet mitt at jeg skal belastes (testes). Så jeg ringte legekontoret i dag. Time på laben for belastning er satt til 3.juli. Krysser fingrene for bra resultat her også.

Det beste er nok å gjøre som legene sier her altså, jenter;) Mye dritt som kan skje i et svangerskap hvis en ikke holder blodsukkeret under kontroll.

Også kan dere jo glede dere over det at det mest sansynlig bare må gjøres i svangerskapene og ikke hele livet;)

Klem fra diabetikeren=)

milomon skrev:
Det beste er nok å gjøre som legene sier her altså, jenter;) Mye dritt som kan skje i et svangerskap hvis en ikke holder blodsukkeret under kontroll.

Også kan dere jo glede dere over det at det mest sansynlig bare må gjøres i svangerskapene og ikke hele livet;)

Klem fra diabetikeren=)

Helt enig!

Diabetiker her også :)

Ja, har hørt at det e meire vanlig med glukosebelastning ved overvekt nu enn det va før.. (kanskje antallet kvinne me svangerskapsdiabetes øke i takt med antallet diabetikera generelt?) Hadde legen/jordmor bedt mæ tatt det igjen hadde æ gladelig gjort det, før å være på den sikre sida. Hvis man har diabetes må man jo legge om livsstil og kosthold for å sikre helsa te både sæ sjøl og den lille.

så bra du er frisk! :)
Må selv igjennom en belastning denne gangen også siden det er påvist sukker i urin.
Hadde en del sukker i urin sist men blodsukkeret var fint:) sattser på at det er det samme denne gangen ;)

Back
Topp