Svangerskapsdiabetes?

Turid:)

Andre møte med forumet
Usj!!! Da må æ på glukosebelastning på tirsdagen : / Fastanes urinprøve me sukker på første besøk hos jordmor, og mamma me svangerskapsdiabetes i begge sine svangerskap gjorde jordmor bekymra! Håpe, håpe, håååpe at d ikkje e svangerskapsdiabetes!!! Æ har endra kostholdet allerede og e forfær over kor mye sukker det finnes i nesten ALT vi spis!! E det nån her som har erfaring på området og kan komme med gode råd? :)

uff.. krysse fingrane for deg!.. har ikke svangerskapsdiabetes men har mått tatt testen i begge svangerskapene.. smaker ikke akkuratt godt men det går  jo helt greit :) masse lykke til!!

Jeg skulle egentlig ta glukosetesten, iom at jeg hadde et utslag av sukker i urinen sist jeg var gravid (hadde ikke svangerskapsdiabetes da) 

Men jeg driter i det! Fordi jeg er dritt lei av legen min og har bestemt meg for å droppe alle kontrollene som er med henne (annenhver gang hos jordmor og lege her)... 

Skulle jeg føle meg dårlig eller at noe er fysisk galt kan jeg heller ta kontakt da, men ellers, nei takk. 

Ja, da va det gjort! smakte ikkje direkte godt nei, men d kunne vært mye værre før min del :) Syns nesten ventetida mellom første og andre blodprøve va det verste! Pluss at æ e kjæmpesulten og ikkje minst tørst :) Skal inn å ta siste blodprøve om ca fem minutt, så får æ bare krysse fingran før at det ikkje e nåkka utslag :)

Legen pålegger meg å ta slik test når jeg er 24 uker på vei. Tror hun snakket om at alle kvinner som er overvektige i svangerskapet må igjennom slik glukosebelastningstest når de er i uke 24? Tok ikke slik med førsta, og veier like mye nå som da. Men klarte å overbevise at jeg ikke hadde det, samt at det ikke vistes i urinprøvene heller.