Yelbon
Flørter med forumet
Hei! Noen andre her som nylig har fått påvist svangerskapsdiabetes og synes det er skikkelig vanskelig?
Jeg er helt overveldet av å passe på alt jeg gjør og spiser og måle blodsukker 3 ganger daglig.. Det suger både krefter og humør ut av kropp og hode. Stresser mye og sover dårlig pga tanker som kverner rundt dette hele tiden.. Virker også veldig vanskelig å få til regulering selv av det fastende blodsukkeret (som er mitt problem), som gjør meg litt motløs allerede etter bare 4-5 dager med selvmåling. Andre med noen erfaringer rundt dette?
Jeg er helt overveldet av å passe på alt jeg gjør og spiser og måle blodsukker 3 ganger daglig.. Det suger både krefter og humør ut av kropp og hode. Stresser mye og sover dårlig pga tanker som kverner rundt dette hele tiden.. Virker også veldig vanskelig å få til regulering selv av det fastende blodsukkeret (som er mitt problem), som gjør meg litt motløs allerede etter bare 4-5 dager med selvmåling. Andre med noen erfaringer rundt dette?

Dessverre er veldig mye rundt blodsukker individuelt, og det som funker for andre funker ikke nødvendigvis for deg. Hvis du ikke allerede er sykemeldt, så er dette en faktor som jeg tenker er grunnlag for sykemelding. For som du sier, så bruker man ekstremt mye tid og energi på å tenke, planlegging av måltider, stress og bekymringer. Kan anbefale tre ting; Skriv ned alt du spiser. Alt. Med tidspunkt. Meld deg inn i Facebookgruppa om svangerskapsdiabetes; Mye støtte og informasjon å få der. Og det tredje og viktigste; Få inn så mye aktivitet som du kan/klarer. "Forbruk" av sukker bidrar mye (mer enn å spise riktig)til å redusere blodsukkeret. Treninga gjør at tida mellom måltidene går bedre, det reduserer stress og vil påvirke din motivasjon masse. You can do this girl! Heier på deg! Siste trimester igjen, og alt strevet er verdt det 

gjorde/var du noe annerledes i disse svangerskapene? (Vekt, kjønn, annen far osv)?