Svangerskapsdiabetes TIDLIG

Junijuli

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
Stjerneskuddene 2024
Hei, noen som har erfaring med å få det tidlig i svangerskapet? Sånn før uke 7… hadde det i mine forrige svangerskap og testes fastende med mitt gamle apparat. Hadde fastende på 7.3!!! Spiser generelt veldig sunt og har stor fokus på hva jeg får i meg, men i går skeiet vi ut med pizza og smågodt.

Har målt flere morgener for å få et bilde foresten, og når jeg spiser vanlig er den alltid under 5.
 
Jeg har fått det alt og, fått nytt apparat og måler. Fastende mellom 5.2 og 5.9 og oppe i 7-8 etter måltider om jeg spiser ville ting som ei skive grovt brød :D
 
Jeg har fått det alt og, fått nytt apparat og måler. Fastende mellom 5.2 og 5.9 og oppe i 7-8 etter måltider om jeg spiser ville ting som ei skive grovt brød :D
Ååå så utrolig kjipt. Samboer er heldigvis kostholdsfreak og har full kontroll på hva jeg kan og ikke kan spise.. blir mye grønt og kjøtt fremover :woot:
 
Ååå så utrolig kjipt. Samboer er heldigvis kostholdsfreak og har full kontroll på hva jeg kan og ikke kan spise.. blir mye grønt og kjøtt fremover :woot:
Blir nok det her og, men har starta prosessen for henvisning til dia,pol. Trenger insulin og litt hjelp til å finne ut hva jeg kan spise. Kan ikke leve på frøknekkebrød og salat i 8 måneder liksom.
 
Blir nok det her og, men har starta prosessen for henvisning til dia,pol. Trenger insulin og litt hjelp til å finne ut hva jeg kan spise. Kan ikke leve på frøknekkebrød og salat i 8 måneder liksom.
Heldigvis mye digg renskåret kjøtt som kan grilles i sommer da :)
 
Heldigvis mye digg renskåret kjøtt som kan grilles i sommer da :)
joa, men fikk så mye ketoner i urin og kjente meg ikke i super form sist når jeg prøvde å kun spise "rent". Kan ikke grille 4 ganger for dag dessverre ;)
 
joa, men fikk så mye ketoner i urin og kjente meg ikke i super form sist når jeg prøvde å kun spise "rent". Kan ikke grille 4 ganger for dag dessverre ;)
Ser den, blir ikke å spise helt rent her heller. Aaalt for glad i feks pølser :hilarious: Men litt andre alternativer enn salat finnes det ;) Selv om det ofte ikke føles sånn, og jeg er ikke den største fanen av salat:hilarious: Eneste cæsarsalat da! Den digger jeg! Men har aldri lagt den selv, å dyrt å spise på cafe hele tiden:hilarious:
 
pølser funker her, er alt med kornprodukter og sikkert etterhvert meieriprodukter jeg reagerer mest på.
Ble skikkelig lei meg i går av at jeg ikke kan spise pasta fremover :D
 
Heldigvis mye digg renskåret kjøtt som kan grilles i sommer da :)
Blir myyye grilling i sommer på oss, og kommer nok til å grille ekstra for flere måltider så jeg slipper å grille hele tiden :hilarious:
 
pølser funker her, er alt med kornprodukter og sikkert etterhvert meieriprodukter jeg reagerer mest på.
Ble skikkelig lei meg i går av at jeg ikke kan spise pasta fremover :D
Pasta cravet jeg sist, den er ganske hard å gi slipp på :hungover:
 
Jeg skal utredes! Var på første kontroll, og urinstix viste +4 på glucose i urinen. Tok en stix selv for 3 uker siden som ikke viste noen ting, så det kan nok indikere svangerskapsdiabetes. Er 8 uker
 
Jeg skal utredes! Var på første kontroll, og urinstix viste +4 på glucose i urinen. Tok en stix selv for 3 uker siden som ikke viste noen ting, så det kan nok indikere svangerskapsdiabetes. Er 8 uker
Lykke til! Får krysse fingrene for noe du selv kan regulere hvertfall
 
Jeg skal utredes! Var på første kontroll, og urinstix viste +4 på glucose i urinen. Tok en stix selv for 3 uker siden som ikke viste noen ting, så det kan nok indikere svangerskapsdiabetes. Er 8 uker
Skal du måle blodsukker (stikke i fingeren) hjemme nå?
 
Ååå så utrolig kjipt. Samboer er heldigvis kostholdsfreak og har full kontroll på hva jeg kan og ikke kan spise.. blir mye grønt og kjøtt fremover :woot:
Så bra, det er ikke min! men har sagt at jeg tar hele familien ned i dragsuget om jeg får svangerskapsdiabetes :hilarious:
 
Vet ikke enda, blir først utredning med langtidsblodsukkerprøve, og ny stix. Hadde ikke tid til å få gjort dette før om en uke.. så blir litt venting
Måleapparat er enkelt da, man får resept på apoteket, henter det ut (må betale noen hundrelapper for utstyr men selva apparatet er gratis) og så måler man morgen og 2t etter man starter å spise.

Jeg hadde feks aldri forhøyet langtidsblodsukker sist, men kom opp i farlig høyt blodsukkernivå av å spise pizza feks. Man må gå med forhøyet blodsukker over tid for å få utslag på langtidsblodsukker.
 
Det finnes pølser med lite karbo :notworthy
 
Måleapparat er enkelt da, man får resept på apoteket, henter det ut (må betale noen hundrelapper for utstyr men selva apparatet er gratis) og så måler man morgen og 2t etter man starter å spise.

Jeg hadde feks aldri forhøyet langtidsblodsukker sist, men kom opp i farlig høyt blodsukkernivå av å spise pizza feks. Man må gå med forhøyet blodsukker over tid for å få utslag på langtidsblodsukker.
Ja blir spennende å se. Jeg har ofte lavt blodsukker, reagerer med lavt blodsukker etter karbo/sukker inntak. Det går først opp høyt, så faller det fort ned. Det er en bivirkning etter slankeoperasjon for noen år siden. Skal derfor heller ikke ta glukosebelastning. Legen ville ha ny stix og langtidssukker. Så får jeg bare se om jeg må måle hjemme etterhvert. Har apparat hjemme fra før, men ble fri for strimler :)
 
Back
Topp