Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Sniker fra Oktober her. Jeg hadde allerede kuttet det meste av sukker fra kostholdet mitt og spiste ikke godteri, juice, brus etc. da jeg fikk diagnosen. Etter at jeg fikk diagnosen har jeg kommet frem til at følgende fungerer for meg:
* kutte ned på kornvarer, spise veldig grovt brød eller knekkebrød som jeg lager selv (små skiver, max 2). Det må være veldig grovt - til og med vanlig havregrøt får jeg høyt blodsukker av. Bruke leverpostei, grønnsaker, vanlig hvitost og egg som pålegg. Har også fått beskjed om at makrell i tomat er bra å bruke som pålegg, men det klarer jeg bare ikke lukten av....
* drikke max 1 glass skummet melk om dagen
* kutte ned på frukt, spise det i veldig små porsjoner, max 2 ganger om dagen
* drikke kun vann som tørstedrikk
* øke aktivitetsnivået - særlig etter "større" måltid (eter egentlig ingen store måltider), ikke sitte stille rett etter mat
* spise ofte og lite
* spise mye grønnsaker
* spise avocado, usaltede nøtter, oliven etc. som mellommåltid
* spise fisk og annet rent kjøtt til middag
* kutte ut mais og kokt gulrot, redusere inntak av poteter
* ikke spise syltetøy, brunost, prim eller andre typer pålegg med høyt nivå av sukker
Men har forstått det slik at man reagerer ulikt på ulike matvarer og at man derfor bør bruke sine egne målinger som målestokk for hva man tåler og ikke![]()