Svangerskapsdiabetes og igangsettelse

Jannee

Blir kjent med forumet
Hei, noen her med svangerskapsdiabetes som har fått beskjed om at dere blir igangsatt rundt uke 37-38? Sist jeg var inne på sykehuset fikk jeg beskjed om at jeg kanskje/mest sannsynlig kom til å bli det siden jeg må regulere blodsukker med insulin til tross for at jeg er veldig streng med meg selv når det gjelder kosthold. Jeg er spent på hva de sier på neste kontroll, håper lille i magen ikke er veldig stor. Hun var 3% over for 2mnd siden. Jeg er 35 uker i morgen.

Hei, noen her med svangerskapsdiabetes som har fått beskjed om at dere blir igangsatt rundt uke 37-38? Sist jeg var inne på sykehuset fikk jeg beskjed om at jeg kanskje/mest sannsynlig kom til å bli det siden jeg må regulere blodsukker med insulin til tross for at jeg er veldig streng med meg selv når det gjelder kosthold. Jeg er spent på hva de sier på neste kontroll, håper lille i magen ikke er veldig stor. Hun var 3% over for 2mnd siden. Jeg er 35 uker i morgen.
Jeg har insulinkrevende svangerskapsdiabetes. Har fått beskjed om at de setter meg i gang rundt uke 38, senest uke 39. Babyen min er litt over snittet, men ikke mye.

Anbefaler Facebook-gruppen Svangerskapsdiabetes. Mange der som har erfaringer med igangsettelse/ikke :)

https://www.facebook.com/groups/1559113537666882/?ref=share

Jeg har det samme som du, skal inn på ny kontroll i uke 33+6 så da for eg vel ein igang settings dato!! Du er i uke 35 nå, hvor mangen gram har di målt babyen til??

Hei
Jeg hadde svk diabetes med den første. Og var +2% på vekstestimeringen. Jeg ble ikke satt i gang og hun kom dagen etter termin og var 3140g.

Jeg har det samme som du, skal inn på ny kontroll i uke 33+6 så da for eg vel ein igang settings dato!! Du er i uke 35 nå, hvor mangen gram har di målt babyen til??[/QUOTE

husker ikke hvor mange gram det var sist, ny kontroll i dag, hun var i dag 2900g og jeg har 5uker og 1 dag igjen 15% over nå. Blir satt igang uke 38

Hei
Jeg hadde svk diabetes med den første. Og var +2% på vekstestimeringen. Jeg ble ikke satt i gang og hun kom dagen etter termin og var 3140g.
Fikk høre at hun var 15% over i dag og at jeg blir satt igang uke 38. Skal på ny kontroll om 2 uker for å sjekke vekst igjen og bestemme dato.

Sniker fra februar: ble igangsatt uke 38 pga insulinkrevende diabetes. Er ikke bare pga størrelsen til baby men også den økte risikoen for problemer med morkaka etterhvert.
Gikk kjempefint med igangsettelse, og ingen problemer for meg eller baby etterpå.

Back
Topp