Svangerskapsdiabetes og henvisning til sykehuset

Antonine

Andre møte med forumet
Hei,

Jeg fikk påvist svangerskapsdiabetes for 2 uker siden. Ble henvist til sykehuset der jeg skal føde, men har ikke hørt noe fra sykehuset. De fastede verdiene mine er altfor høye, ikke de hvor jeg har inntatt mat, og testet etter to timer.

Noen som vet når det er vanlig å få time til oppfølging?
 
Hei,

Jeg fikk påvist svangerskapsdiabetes for 2 uker siden. Ble henvist til sykehuset der jeg skal føde, men har ikke hørt noe fra sykehuset. De fastede verdiene mine er altfor høye, ikke de hvor jeg har inntatt mat, og testet etter to timer.

Noen som vet når det er vanlig å få time til oppfølging?
Jeg fikk time på sykehuset dagen etter henvisning. Men det var vel fordi de plutselig fikk en ledig time. Skal sies at jeg har oppleve mye surr ved sykehuset mitt, at de har glemt å sende meg innkallingsbrev osv. Om det er 2 uker siden du ble henvist og du ikke har hørt noe, så ring sykehuset i dag eller i morgen og forklar situasjonen din. Du burde få oppfølging veldig kjapt. Du skal få oppfølging både på fødepoliklinikken og Medisinsk avdeling. Om du har for høye fastende verdier må du få insulin.
 
Jeg fikk time på sykehuset dagen etter henvisning. Men det var vel fordi de plutselig fikk en ledig time. Skal sies at jeg har oppleve mye surr ved sykehuset mitt, at de har glemt å sende meg innkallingsbrev osv. Om det er 2 uker siden du ble henvist og du ikke har hørt noe, så ring sykehuset i dag eller i morgen og forklar situasjonen din. Du burde få oppfølging veldig kjapt. Du skal få oppfølging både på fødepoliklinikken og Medisinsk avdeling.
Ok, takk for svar. Ja, jeg skal ringe å høre. Syntes det var så rart at det tok så lang tid.
 
Back
Topp