Svangerskapsdiabetes igangsetting

Enom86

Glad i forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Julibarna2024☀️
Jeg fikk 5.3 fastende bs ved glukosebelastningstest og har derfor svangerskapsdiabetes på papiret. Jeg målte 4 ganger hver dag i 14 dager før jeg gikk ned til et par ganger i uka for å ta stikkprøver. Ikke en eneste måling over ønsket bs.
Skal til vekstkontroll på sykehuset i uke 36. SF mål er så vidt over snittet, fulgt egen kurve hele veien og jeg har gått opp 13 kg så langt.

Det jeg lurer på : er det noen som ikke har merket noe spesielt til svangerskapsdiabetes / ikke bruker insulin som har blitt satt igang tidligere?
Og evt hvorfor da :)

Jeg hadde kostholdsregulert svangerskapsdiabetes, var 0,1 over referanseområdet på prøve nr to. Til tross for perfekte målinger gjennom hele svangerskapet (jeg målte hver dag), fikk jeg beskjed om at jeg ikke fikk gå lenge over termin. Ble satt i gang en uke før termin grunnet lite fostervann.

Jeg hadde kostholdsregulert svangerskapsdiabetes, var 0,1 over referanseområdet på prøve nr to. Til tross for perfekte målinger gjennom hele svangerskapet (jeg målte hver dag), fikk jeg beskjed om at jeg ikke fikk gå lenge over termin. Ble satt i gang en uke før termin grunnet lite fostervann.
Tusen takk for svar! :)
Spent på vekstkontroll på torsdag her..

Back
Topp