Svangerskapsdepresjon

Mams1987

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Oktoberbarna 2021♡
Hei! Er det flere som føler på nedstemthet her? Venter barn nr 3 og føler meg nedstemt om dagen, ikke noe glede. Men svinger voldsomt. Har klart å greve meg langt ned siden jeg føler på en sorg over å ikke skulle blir jentemamma. Vet det er bare tull, men sliter med å komme meg over det. Uansett hvor takknemlig jeg er for guttene jeg har fra før.

Sender deg hjerter og gode tanker ♥️♥️♥️

Huff, høres ikke kjekt ut det der. Tror jeg også vil ha en slags sorg om jeg ikke får en eneste jente innen vi er ferdig med barn, så kan se for meg at det ikke bare er en enkel følelse.

Føler også på nedstemthet, er ikke helt i depresjonsland enda vil jeg si, men har hatt en del av dette tidligere, spesielt i forbindelse med vinteren. Har dermed bedt om å få snakke med psykolog via helsestasjonen. Fikk beskjed fra jordmor at det var lavterskel og at det bare var å gi beskjed om dette var noe man kjente man hadde behov for. Kanskje noe du også kunne vurdert?

Ellers er det jo et titonns hormoner i denne tiden, så ser for meg at det er lettere å bli vippet av pinnen enn ellers. Er dette noe du har følt på i dine tidligere svangerskap?

Sender deg masse omtanke, har ikke selv hatt svangerskapsdepresjon men har slitt med depresjon i mange år og er frisk nå heldigvis.

Ville kontaktet jordmor og spurt om hjelp, tror at jo tidligere man får hjelp jo bedre er det, ikke bra å gå for lenge med det ❤

Sender deg en klem og et håp om lysere dager :Heartbigred
Det er heldigvis lav terskel for å få hjelp om du tar det opp med jordmor eller lege :Heartred

Jeg har selv kjent på en sånn mangel på gnist og motivasjon, det var liksom så enkelt tidligere i vinter... Men nå har vi en sånn fæææl mellomsesong vær’messig her i trøndelag og alle jeg har huffet meg hos har kjent på det samme...

Så får vi sammen gå på lysglimtjakt i hverdagen og finne gleden i de små tingene vi har rundt oss :love7

Sender deg mange positive tanker og en stor klem:Heartred

Hei! Er det flere som føler på nedstemthet her? Venter barn nr 3 og føler meg nedstemt om dagen, ikke noe glede. Men svinger voldsomt. Har klart å greve meg langt ned siden jeg føler på en sorg over å ikke skulle blir jentemamma. Vet det er bare tull, men sliter med å komme meg over det. Uansett hvor takknemlig jeg er for guttene jeg har fra før.
Heisann, jeg sniker, men har erfaring med dette. Jeg ga beskjed til jordmor og fikk samtaler hos psykiatrisk sykepleier, det hjalp veldig, og førte til at jeg ble godt ivaretatt etter fødsel.

Høres vondt ut å ha det sånn! :Heartred Håper du tar rådene de andre har gitt deg om å kontakte jordmor eller lege og forteller hvordan du har det. Ikke bra om du skal gå sånn hele graviditeten!

Back
Topp