Svangerskapsdepresjon

Nybegynner90

Forelsket i forumet
JuniJubel2021
Har to svangerskap bak meg, to friske jenter. Svangerskapene var grusomme med enorme smerter i flere mnd, og psyken deretter.
Er nå gravid med tredjemann, 9+0 i dag. Kjenner allerede at smertene begynner å ta seg opp, og psyken daler nedover. Livredd for hvordan livet mitt blir frem mot sommeren.
Alle 3 graviditetene har vært planlagt og ønsket, men å gå gravid er så ufattelig ille at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.

Er stygt redd for at smertene denne gang blir værre enn forrige, det skjedde nemlig sist også.
Sjefen min sier at hun visste jeg var gravid før jeg sa det fordi "gnisten" min forsvant. Er til vanlig sprudlende, glad, arbeidsom, rastløs, aktiv og full av energi.
Nå føler jeg meg bare som et livløst skall, ingenting å se frem til eller glede meg over (bortsett fra fødsel, som er en evighet til).

Noen som har noen gode råd? Føler "alle" rundt meg ser på meg som lat, men det er nok bare selvbildet mitt som har skylt ned i dass..

Jeg ville tatt kontakt med både lege og jordmor for å ha støtteapparat rundt meg. Nå er jo korona det store problemet som kan skape enda mer trøbbel.

Ja, et dryss korona for å toppe situasjonen er jo ikke feil :banghead:

nå vet jeg ikke ha slags smerter det er snakk om, men er det mulig å få noe smertestillende behandling enten fysikalsk eller medikamentelt. Blir det verre ved stress eller å presse seg? I såfall er kanskje en sykemelding bedre ift smerter. Er det noen posisjoner som er ok? Er det noe som du klarer å gjøre som kan gi deg noe glede i hverdagen?

nå vet jeg ikke ha slags smerter det er snakk om, men er det mulig å få noe smertestillende behandling enten fysikalsk eller medikamentelt. Blir det verre ved stress eller å presse seg? I såfall er kanskje en sykemelding bedre ift smerter. Er det noen posisjoner som er ok? Er det noe som du klarer å gjøre som kan gi deg noe glede i hverdagen?
Har en kronisk sykdom i livmoren som gir korsryggsmerter. Disse smertene er der alltid, men blir uutholdelige når livmor vokser og endres i graviditeten.
Har i tidligere svangerskap prøvd både kiropraktor og fysioterapeut over lenger tid, uten bedring. Har blitt 100% sykemeldt ganske tidlig i begge svangerskap, og ikke funnet noe som hjelper bortsett fra å få ungen ut :banghead:
Det er ikke det at noe i livet trigger smertene, de er det konstant og gjør at jeg blir ufattelig sliten.
Tørr nesten ikke å klage på de nå, da jeg vet hva jeg har i vente i tiden fremover..

Har en kronisk sykdom i livmoren som gir korsryggsmerter. Disse smertene er der alltid, men blir uutholdelige når livmor vokser og endres i graviditeten.
Har i tidligere svangerskap prøvd både kiropraktor og fysioterapeut over lenger tid, uten bedring. Har blitt 100% sykemeldt ganske tidlig i begge svangerskap, og ikke funnet noe som hjelper bortsett fra å få ungen ut :banghead:
Det er ikke det at noe i livet trigger smertene, de er det konstant og gjør at jeg blir ufattelig sliten.
Tørr nesten ikke å klage på de nå, da jeg vet hva jeg har i vente i tiden fremover..

huff det hørtes ikke godt ut. Har aldri hørt om det før. Er det ingen smertelindring som hjelper?

huff det hørtes ikke godt ut. Har aldri hørt om det før. Er det ingen smertelindring som hjelper?
Kun sterkere medikamenter. Varmeflaske kan lindre de største smertetoppene, brukes mye på kveldstid.
Skal heldigvis få fjerne livmor etter dette svangerskapet. Tredje og sistemann❤️
Men psyken drar meg så ufattelig langt ned i svangerskapene..

Kun sterkere medikamenter. Varmeflaske kan lindre de største smertetoppene, brukes mye på kveldstid.
Skal heldigvis få fjerne livmor etter dette svangerskapet. Tredje og sistemann❤️
Men psyken drar meg så ufattelig langt ned i svangerskapene..

da skjønner jeg. Ja varmeflaske har jeg brukt mye også. Akupunktur har du prøvd det? Mange opplever det som smertelindrende. Ellers har jeg ingen gode råd annet enn en god klem :Heartred

Back
Topp