Er redd jeg er deprimert. Har tidligere slitt med depresjon og angst og har tatt antidepressiva og gått på behandling (kognitiv terapi). Har følt meg bra helt til jeg ble dårlig (kvalm,hypermesis) for ca 5 uker siden. Etter hvert har psyken blitt verre, særlig de siste to ukene hvor dagene stort sett har gått i å sove og ligge på sofaen. Jeg har me andre ord hatt god tid til å kverne på alle mulige tanker. Negative tanker som «Hvorfor har jeg gjort dette frivillig mot meg selv», «Og vi som hadde det så fint», er gjentagende. Håper dette gir seg når kvalmen gir seg, men føler tankene tar bare mer og mer plass og får sterkere tak. Jeg får dårlig samvittighet ovenfor mannen min som gjør alt for tiden (jobber, går på skole, handler, lager middag og holder huset sånn noelunde), i tillegg gleder han seg sånn til å fortelle til resten av familien og venner at jeg er gravid om en uke (12 uker da), men for meg er alt negativt og jeg klarer ikke å glede meg over noe. Håper det forsvinner når kvalmen forsvinner, og at det er snart. Noen som har erfaringer eller noen tips til å takle dette på en god måte?