Svangerskapsdepresjon??

• Trådstarter Trådstarter
  • Opprettet Opprettet

Guest
Jeg er trøtt, nedstemt, tenker at det er feil å få en baby til nå, angrer på at vi valgte å få dette barnet og vil ikke være gravid..Er også veldig sint og noen ganger ser jeg ikke lys i tunellen.. Har konstant tårer bak i øynene hvis jeg tenker på babyen i magen..er 18 uker på vei og det har vært sånn siden uke 9.. har en 1 åring fra før som jeg elsker og har aldri angret på han..Men tenker ofte at jeg ikke kommer til å klare å ha 2 barn..

Men det som er, jeg klarer ikke si det til noen... Kommer heller ikke til å gjøre det, det vet jeg...Har tenkt mye på det i det siste, at hvis de som har depresjoner klarer å gå inn til legen og snakke om det, så har de kommet langt med det å bli bedre..

Vet ikke om det er pga svangerskapet eller om det bare er jeg som er sånn..

Kjære, kjære deg!

Du er kjempegod som tar opp dette vanskelige tema og som faktisk sender oss en mail og spør om hjelp - så klapp deg selv på skulderen og gi deg selv ros! For det at du faktisk tar opp dette, er jo det allerførste steget til å få hjelp og dermed også å få det bedre.......

Du har jo et barn fra før og kjenner tydelig at du følelsesmessig er en helt annen plass i dette svangerskap sånn som jeg forstår deg.... Det trenger ikke være sånn!
Det som er kjempeviktig nå er at du får litt hjelp til å sortere alle tankene dine og til få tilbake følelsen av å kjenne deg selv igjen.

Jeg har fulgt hundrevis av gravide kvinner gjennom årene og truffet mange som trenger litt ekstra hjelp til å komme seg videre. Jeg tenker også at din lille etåring trenger en mamma som har det godt og som kjenner overkud til å være mamma. Derfor er det utrolig viktig at du faktisk tar tak i dette og bestiller en time hos din jormor eller fastlege. Det kan også være du har god kontakt med din helsesøster og kan snakke med henne. Uansett hvem du snakker med at disse personene, kan de hjelpe deg videre i systemet. Noen ganger er det nok å snakke med noen som har den riktige kompetansen, andre ganger kan man faktisk trenge litt medisin for å snu den negative spiral.

Så bestem deg for å ringe rett over helgen og bestill en time. Vis gjerne legen eller jordmoren mailen du har skrevet til meg og om du vil også svaret mitt. Som fagpersoner vil vi sååå gjerne hjelpe mennesker som i en periode sliter - og vi er vante med å høre historier som din.

Ønsker deg masse, masse lykke til videre.'
Stå på - når du får hjelp vil du kjenne deg så mye bedre :-)

Mange hilsner fra jordmor Ragna.

Kjære anonym!

Jeg vet med hånden på hjertet hvordan du har det fordi jeg selv har slitt med despresjon. De gode nyhetene er om du oppsøker hjelp, får sortert tankene dine og gir deg selv tid - så VIL det bli bedre!! Jeg lover!!!
Snakk med noen!

Back
Topp