Svangerskapsdepresjon

Vanjalib

Andre møte med forumet
Jeg var kjempe glad når jeg ble gravid, men gleden stoppet plutselig opp så jeg leste litt rund på nettet og skjønte fort at det var best og prate med jordmor om dette.
Tror det var det dummeste jeg noen gang gjorde for på den siste kontrollen jeg var på fikk jeg beskjed om at hun kommer til å ringe barnevernet å melde fra om at hun er bekymret over min omsorgsevne som mor.
Jeg er helt fortvilet over hva jeg skal gjøre med dette for selv om jeg har depresjon nå å er generelt sliten så er det ikke sikkert at det vedvarer etter fødsel.
Jeg vil jo ikke at at barnevernet skal hente verken babyen eller jentungen, føler at ingen har tro på at ting vil forandre seg å bare vil lage tull og flere bekymringer for meg. Jeg kontaktet jordmor og psykolog for å prate med noen om hva jeg tenker på og bekymringene mine, ikke for å få på et papir at de tviler på min omsorgsevne og tror at jeg ikke klarer å ta vare på barna.

Er det noen som har opplevd noe lignende som dette som kanskje kan roe ned bekymringen over at alt har gått feil vei bare fordi jeg spurte om hjelp og noen å prate med ang alle tankene jeg har hatt under svangerskapet???
 
Dessverre kan jeg ikke hjelpe deg så mye, men Barnevernet vil jo bare det beste får ungene dine, å det beste pleier å la barna være hos sin mor :)
Det skal MYE til før de tar ungen fra deg, så jordmor følte vel hun burde ta kontakt med de, men det betyr ikke at hun har rett, å at barnevernet kommer til å gjøre noe med det...
kjedelig det ble slik når du bare ville ha litt svar osv ang graviditeten din... 
 
Huff så skremmende. Jeg har også vært deppa men er pga min fysiske form og hvor dårlig jeg er.. og jeg er redd for fremtiden og alt økonomisk. men da lønner det seg å tie tydeligvis, eller kun bruke psykolog som har tashetsplikt. uansett vurderer jo også de om du er i fare for deg selv eller andre og du blir bedømma deretter..
 
Back
Topp