Bkno2565662
Første møte med forumet
Jeg er 25 uker på vei, og har de siste månedene gått og kjent på at jeg ikke kjenner noen ting som helst.. Ikke noen følelser for barnet i magen, ikke engang på ultralydene vi har vært på. Ingen glede av ting som burde og tidligere har gitt meg det. Det jeg helst gjør om dagene er å sitte hjemme i sofaen og være oppgitt over at jeg her det sånn.. Jeg elsker å være på tur, men jeg har ikke overskudd og energi til å gjøre nesten noe som helst. Jeg føler meg helt ødelagt både fysisk og psykisk. Jeg føler meg rett og slett ikke som meg selv.. Dette går selvfølgelig ut over parforholdet også.. Jeg har prøvd å forklare kjæresten min at det er ikke han det er noe galt med, men at jeg rett og slett bare føler meg "tom", og at jeg håper det skal gå over.. Herregud, han er tålmodig med meg!!
Det verste er å gå ute blant folk, hvor de stiller spm om graviditeten og sier at det er "så koselig!" og "gleder du deg ikke?", og jeg ikke kjenner på Koen av disse følelsene i det hele tatt!
Pr nå er jeg enda i jobb i en liten stilling i hjemmesykepleien + at jeg jobber som vikar en annen plass. Fra min 3. arbeidsgiver får jeg svangerskapspenger, da det kan være en risikofylt jobb.. Men jeg lurer nå på om jeg burde sykemelde meg fra stillingen i hjemmesykepleien også..? Det går "greit" å være på jobb, men jeg blir jo helt utslitt av å gå hele dagen og late som alt er normalt når jegegentlig bare føler meg dritt, og etter en dag på jobb så vet jeg at jeg blir liggende resten av kvelden..
hvordan er det å få sykemelding pga svangerskapsdepresjon, og hvor lett er det å få nødvendig hjelp med dette (les: psykolog)?
Håper inderlig at noen har erfaring med dette!
Det verste er å gå ute blant folk, hvor de stiller spm om graviditeten og sier at det er "så koselig!" og "gleder du deg ikke?", og jeg ikke kjenner på Koen av disse følelsene i det hele tatt!
Pr nå er jeg enda i jobb i en liten stilling i hjemmesykepleien + at jeg jobber som vikar en annen plass. Fra min 3. arbeidsgiver får jeg svangerskapspenger, da det kan være en risikofylt jobb.. Men jeg lurer nå på om jeg burde sykemelde meg fra stillingen i hjemmesykepleien også..? Det går "greit" å være på jobb, men jeg blir jo helt utslitt av å gå hele dagen og late som alt er normalt når jegegentlig bare føler meg dritt, og etter en dag på jobb så vet jeg at jeg blir liggende resten av kvelden..
hvordan er det å få sykemelding pga svangerskapsdepresjon, og hvor lett er det å få nødvendig hjelp med dette (les: psykolog)?
Håper inderlig at noen har erfaring med dette!