Svangerskaps kløe!!

*MaRgArItA*

Forumet er livet
Er det noen her som var plaga med dette? og eventulet når kom det i svangerskapet?

Jeg tror nemmelig jeg har fått det, det klør over hele kroppen, spesielt mage, siden, ryggen og lår!! Er rød av all kløinga! Måtte hoppe i dusjen og ha på kaldt vann og smøre meg med krem etter på! Ble litt bedre, men klør enda!![X(]

Kan det være at jeg blir mer sensitiv i huden pga at jeg har vært plaget med atopisk eksen som liten? Har enda veldig sensitiv hud, men har det under kontroll!!

Blir gal, men det er verd det[:D][:D]

Jeg klør ikke i hender og under føtter og slik nei, bare midt partiet og slik....det er ikke slik at jeg "plages" så fælt, men det er et irritasjonsmoment! Skal til lege på mandag, så får han se! Jeg har ikke utslett, blir bare litt rød siden jeg klør!!

Er det ingen som har hatt det??

Tørr hud og svangerskapskløe

Mange gravide får hudkløe. Årsaken antas å være hormonforandringene under svangerskapet. Ved kraftig svangerkapskløe bør du kontakte lege.Tørr hud klør også lettere.
Hva kan jeg gjøre selv?
Bruk løstsittende klær, helst i naturfibre som bomull, lin eller silke. Unngå å ha det for varmt i soverommet – kløen forverrer seg som regel når du er varm. Siden tørr hud vil forverre kløen, bør du unngå for sterke såper i dusjen – bruk gjerne en dusjolje isteden. Smør deg godt med en god og mild krem eller lotion hver dag.

Back
Topp