Svangerskaps forgiftning..

Snart6barnsmor<3

Elsker forumet
jentene i juni13
Marsmagi 2025
Med minstegullet fikk jeg svangerskaps forgiftning i uke 37.. Så det er en ting jeg er utrolig redd for og få pånytt Å kansje tidligere.. Når jeg var på min første kontroll i uke 11 hadde jeg allerede da litt høytblotrykk, men i uke 13 var det normalt igjenn.. Men jeg kan nesten ikke jøre noe før jeg får en intens hodepine som sitter bak i nakken og i panna Og noen gang får jeg sikkelig vont i øyene.. Men så er jeg jo bare 16+3 i dag da.. Burde jeg gå til lege/ jormor å fortelle om hodeverken ellerbør jeg bare vente til ul og ta det opp da? Skal den 11 januar.. Er kansje bare jeg som engster meg for mye? Vill liksom ikke "mase" på legen heller:/

Kan jo hjelpe på redselen din om du ringer legen og får snakket litt om det? Krysser fingrene for at alt går bra for deg! :-) legen er uansett ansatt for å hjelpe med slike ting, heter ikke å mase på noen som har det som jobb:-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Ville nok hørt med lege. Bedre en og bekymre seg. Få tatt ei urinprøve og målt blodtrykk.

Huff, jeg fikk det i uke 34 sist. Pluss premature rier i uke 30 men fikk stoppa dem, så ble jeg satt i gang i uke 38.

Hadde jeg vært deg ville jeg ringt lege/jm, for da er dem klar over situasjonen å du vil bli fulgt opp tettere, også med blodprøver.

Krysser fingre for at vi ikke får det denne gangen. x x x x

Ta kontakt med legen/jordmor du :) Selv har jeg blodtrykksmåler hjemme :rolleyes: Hadde sv.sk.forgiftning med første, så synes det er greit å holde et lite øye med blodtrykket.

Ja tenker jeg ringer jormor.. Hater å " mase " på legen.. Har vert inne på tanken om å kjøpe meg en blodtrykk måler, men det er så dyrt.:/

er vel veldig sjeldent man får sv.sk.forgiftning før uke 20, til og med sjeldent før uke 30 og.... så det kan jo hende du har svangerskapsmigrene? Men ville ringt jordmor/lege uansett :)

Okey det er jo betryggende da :) kansje det, viste ikke at det var noe som het det. Ja skal ta en tlf over nyttår :)

Jeg fikk sv. Skaps forgiftning sist på slutten. Og denne gangen spurte jeg om å bli henvist til ul/ doppler av blodstrømmen til morkaks i uke 24. Så det skal jeg, og det er betryggende.
En måler da blodstrømmen til morkaka, og en kan da se om en har stor risiko eller liten risiko for å få ssf.
så det anbefaler jeg.

Det er veldig liten sjanse fof å få ssf før uke 20.

åh, så grett da at de kan finne ut av det så tidlig da. Skal spørre legen min om det da :) eller bør jeg kansje ta det opp når jeg er på ul ?

Back
Topp