Svangerskaps forgiftning. /preeklampsi

Millus321

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
FebbisBebbis2021 ❄️
Noen som har hatt det før?

Sist hadde jeg tidlig tegn/symptomer på svangerskaps forgiftning.
Husker ikke hvor tidlig. Men kjenner jeg kanskje uroer meg mer enn nødvendig for dette.
Vet jo det at jeg har større sjanse for å utvikle dette nå også siden jeg hadde det sist.

Så blir jeg så skremt for jeg har allerede begynte med den hodepinen,
noe jeg til vanlige aldri sliter med ellers. Den vekker minner kjenner jeg.
Men hvordan er det igjen. Svangerskaps forgiftining kommer eventuelt ikke før rundt 30 uker?
At det er da jeg må begynne å ta symptomene på alvor?

Syntes det er så ekkelt hvor hvor fort det utviklet seg til å bare være tegn på
svangerskaps forgiftning til å plutselig bli en alvorlig svangerskaps forgiftning.

Sist jeg var gravid fikk jeg høy blodtrykk og protein i urinen, men jeg er ikke sikker på om de kom frem til at det var svangerskapsforgiftning eller hva siden protein i urin kom og gikk litt.. men jeg kjenner jeg engster meg ekstra denne gangen ja, var ikke noe artig opplevelse å fly inn og ut av sykehuset..(var innlagt flere ganger). men jeg hadde ikke hodepine eller noe slikt da.. Så jeg håper jeg får ekstra oppfølging denne gangen.

Jeg hadde også svangerskapsssforgiftning i mitt forrige svangerskap...fikk det ganske sent i svangerskapet.
Jeg hadde heller ikke hodepine, men hadde det en del i det første trimestret...tror ikke det har noe med svangerskapsforgiftningen å gjøre.
men hvis du er usikker, spør lege eller jordmor;)
Lykke til;)

jeg vet ikke så mye om det, men jeg hadde veldig mye hodepine da jeg gikk med gutten, kraftig hodepine hele svangerskapet omtrent, men jeg hadde ingen tegn på svangerskapsforgiftning.

hodepine i begynnelsen av svangerskapet er visst ikke unormalt og det er hormonelt.
men visst du er bekymret så skader det jo ikke å ta kontakt med lege eller jordmor.

jeg vet ikke så mye om det, men jeg hadde veldig mye hodepine da jeg gikk med gutten, kraftig hodepine hele svangerskapet omtrent, men jeg hadde ingen tegn på svangerskapsforgiftning.

Å ja, jeg også!! Og jeg turte ikke ta noe for det, ikke paracet engang, så jeg var helt ødelagt i hodet!! Men ingen svskapsforgiftning.. Men snakk om det, så du får ekstra oppfølging og sjekk hvis du bekymrer deg!

Jeg vet bare at alle de gangene jeg var innlagt så spurte de hele tiden om jeg hadde vondt i hodet og om det flimret for synet.. men det hadde jeg ikke, følte meg i helt fin form..

Skal spørre om ekstra oppfølging tenker jeg.

Ganske sikker på at jeg får det :)
Alt en skal bekymre seg over nå om dagen altså ;)

Jeg hadde det også heelt på tampen av svangerskapet med forrige man. Begynte med høyt blodtrykk og protein i urinen i uke 37, men ble veldig fort forverret og endte med innleggelse og igangsetting av fødsel.

Back
Topp