Svangerskaps diabetes

InLoveAndIHateIt

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Det har jeg fått påvist, er snart 2 mnder siden nå alt. Å jeg har kutta ut alt av sukker, raske karbohydrater og melk som påvirker blodsukkeret mitt ganske lett.

Jeg har også kontroll annvær uke på sykehuset. Der jeg noen ganger er innom jordmor, lege og gynekolog for ultralyd. Andre ganger bare legen. Må også innom lab og ta blodprøver å levere urinprøver.

Får veldig god oppfølging. Å syns det er veldig greit :)

Har også ytra mitt ønske om å få planlagt keisersnitt pga sist fødsel og alle tingene denne gangen. Å at jeg fikk en gutt på 4,7kg sist. Å har stor sjans for stort barn denne gangen også både pga det og pga svangerskaps diabetesen.

Flere her som har fått påvist det? Hadde vært kjekt å snakke med andre i samme situasjon ;)

langt etter, men fikk det påvist i går. Skal på sykehuset i morgen for kosthold og måleopplæring og diverse.. fikk en liten knekk, men det skal vel gå bra dette også. Heldigvis "bare" ca 10 uker igjen :)

langt etter, men fikk det påvist i går. Skal på sykehuset i morgen for kosthold og måleopplæring og diverse.. fikk en liten knekk, men det skal vel gå bra dette også. Heldigvis "bare" ca 10 uker igjen :)

Hvordan gikk det på sykehuset? Er ikke så ille som mange tror ;) det har sine positive sider også. Litt ekstra oppfølging og gjerne forløsning litt før termin. Her har det vært veldig greit til nå. Måtte akkurat begynne på insulin pga blodsukkeret stiger litt. Men spiser bare som jeg skal å det går fint ellers.

Håper du fikk mye bra info på sykehuset :)

Hvordan gikk det på sykehuset? Er ikke så ille som mange tror ;) det har sine positive sider også. Litt ekstra oppfølging og gjerne forløsning litt før termin. Her har det vært veldig greit til nå. Måtte akkurat begynne på insulin pga blodsukkeret stiger litt. Men spiser bare som jeg skal å det går fint ellers.

Håper du fikk mye bra info på sykehuset :)
Jeg skal i møte med lege på sykehuset om ei uke pga andre ting fra forrige svangerskap, så skulle si fra om dette da, så kanksje det blir satt opp ekstra oppfølging. Har ingenting i mot å bli satt i gang før termin egentlig :P Litt skeptisk på å bli satt i gang i utgangspunktet for da skyter tydeligvis bare kroppen min ut babyen, men jeg skal nok tåle det en gang til :)

Fikk en del info på sykehuset ja, men synes denne første tiden er vanskelig.. må prøve meg fram med alt egentlig å se hva og hvordan kroppen min reagerer.. satser på det går seg til etterhvert. Har heldigvis bare ti uker igjen, så satser på jeg slepper insulin i tillegg, men må man så må man :) Hva spiser du til middager feks? Sliter med inspirasjon :P

Jeg skal i møte med lege på sykehuset om ei uke pga andre ting fra forrige svangerskap, så skulle si fra om dette da, så kanksje det blir satt opp ekstra oppfølging. Har ingenting i mot å bli satt i gang før termin egentlig :P Litt skeptisk på å bli satt i gang i utgangspunktet for da skyter tydeligvis bare kroppen min ut babyen, men jeg skal nok tåle det en gang til :)

Fikk en del info på sykehuset ja, men synes denne første tiden er vanskelig.. må prøve meg fram med alt egentlig å se hva og hvordan kroppen min reagerer.. satser på det går seg til etterhvert. Har heldigvis bare ti uker igjen, så satser på jeg slepper insulin i tillegg, men må man så må man :) Hva spiser du til middager feks? Sliter med inspirasjon :P

Det går seg til når man kommer inn i det :)

Jeg spiser egentlig det vanlige. Bytter bare ris, pasta ol ut med fullkorn. Å har mer grønnsaker i/til maten. Pizza har gått fint med fullkorns bunn, fisk er jeg veldig glad i så lager det i mange versjoner, taco, biff, grønnsakssuppe er jo fint nå og får i kål om man liker det ;)

Hvordan symptomer osv fikk dere før det ble påvist?
oi.. såg denne nå :P Har ingen symptomer... merker ikke noe nå heller, men mitt blodsukker ligger veldig stabilt og fint på 4<7såvidt bikket 5 hele tiden da... Men har hørt at det ikke er noen spesielle symptomer? Jeg merker hvertfall ingenting.. :)

Når dere tok glukosebelastningstesten- hvordan smakte den drikken man må drikke? Jeg må kanskje ta den

De to gangene jeg har tatt testen har det jeg har drukket smakt sitron ,men veldig søtt.Skal ta testen igjen om 2 uker ( uke 28 i svangerskapet ca),så håper det blir et greit blodsukker da.

Når dere tok glukosebelastningstesten- hvordan smakte den drikken man må drikke? Jeg må kanskje ta den
Jeg fikk velge mellom bringebær eller sitronsmak.. husker faktisk ikke hva jeg valgte, tror det var sitron for jeg ikke ville risikere å ødelegge bringebærsmaken. Men det er ekstremt søtt og litt sånn småseigt.. ikke like flytende som vann liksom :)

Takk, da er jeg forberedt :)

Back
Topp