svangerskapforgiftning??

Viola1989

Forelsket i forumet
Jeg leste just noe, at man kan ha sf hvis man har veldig smerter under ribbeinan i høyre side. å det har faktisk jeg :S
flere som har det? jeg har jo ingen andre symptomer.. litt vondt i magen kanskje, jeg vet ikke :S
det er så vondt at jeg klarer så vidt å bevege meg :S

Har hadd vondt under ribbeina, men det var baren den lille i magen som holdte på med et eller annet.

Ja men jeg har hatt det et par dager nå.. egentlig ganske lenge :S

Det de sjekker deg for når det gjelder sv.forgiftning er blant annet:

• høyt BT
  • proteiner i urinen
  • kvalme
  • flimmer foran øya
  • svimmelhet
  • smerter øverst på magen

Så tar de blodprøver av deg hvis de mistenker at du har sv.forgiftning. Er du usikker kan du jo alltid ringe føden og høre [:)]

Er også konstant øm under høyre ribbein..fordi det er tydligvis favorittplassen til foten hans..[8D]

jeg hadde det, flere dager før gutten min ble født. jeg hadde SF. og de hadde en mistanke om at jeg også hadde HELLP-syndrom.

ORIGINAL: MisAngelitos

jeg hadde det, flere dager før gutten min ble født. jeg hadde SF. og de hadde en mistanke om at jeg også hadde HELLP-syndrom.

Hva vil det si ?

Dytter 

Mane av symptomene kan sidestilles med di helt vanlige plagene vi har i svangerskapet. Og du kan uansett ikke bli så mye klokere av råd her når det kommer til SF. Så det lureste du gjør om du er bekymret er å ringe jordmor i morgen, eller lege, så stikker du innom med en urinprøve så vet du hva som skjer :)

Smerter under høyre ribbein kan være tegn på SF ja, legene spurte meg om det hele tida her på sykehuset. Fikk beskjed om at det kjennes ut som om noen strammer et belte øverst i magen og stammer og strammer uten å slippe opp... Burde kanskje sjekke det opp? Jeg hadde ingen spes tegn på SF og hadde det ikke vært for regelmessige jordmorkontroller hadde jeg ikke funnet det ut så raskt som jeg gjorde!

Ring og hør med jordmor eller føden vennen..

ORIGINAL: FrkFares

Mane av symptomene kan sidestilles med di helt vanlige plagene vi har i svangerskapet. Og du kan uansett ikke bli så mye klokere av råd her når det kommer til SF. Så det lureste du gjør om du er bekymret er å ringe jordmor i morgen, eller lege, så stikker du innom med en urinprøve så vet du hva som skjer :)

det hørtes smart ut ;) det må jeg ta å gjøre ;)

ORIGINAL: renathemor

Ring og hør med jordmor eller føden vennen..

Ja jeg ringer legen i morra, kanskje jeg kan stikke innom med en urinprøve ;)

Ja, gjør det.. Bedre å sjekke 1 gang for mye..
Dette har vi snakket om såå mange ganger før[:D] hehe

Jaaa :P jeg vet det " Mamma" haha xD
neida, jeg ska gjøre det når jeg våkner i morra, ska ringe legen ;)

Supert[:D]

har litt vondt under høyre ribbeina ja... men er stortsett bare om kvelden, har en mistanke om at det er småen som presser på der.. men ble litt bekymra nå når jeg hører at det kan være tegn på SF??? [&:]   men jeg er jo ikke dårlig på annet vis... littegranne svimmel innimellom, men det var jeg sist jeg var hos jordmor, å da hadde jeg lavt blodtrykk... så vet ikke jeg. får vel vente til neste kontroll som er på torsdag om jeg ikke får flere symptomer!

Back
Topp