svangerskapforgiftning? hjelp

ditdit

Glad i forumet
hvordan merker man det? sist jeg var hos jordmor (3dager siden) så hun det var litt av hvert i urinen min og sendte det til dyrkning til legen... skulle høre fra dem etter påsken... hun sa det kunne være at jeg har infekjon eller blærekater... jeg har litt svie og kløe nedntill....men om jeg ikke skulle kjenne liv eller mindre liv så sa hun da MÅ du ringe og sifra!! og hun på mai forumet blir satt igang fordi hun hadde svforgiftning...[>:] nå blir jeg nervøs.... har hatt vondt og svie nedntill leeenge nå....[&o] og masse utflod...

Høres ikkje ut som svangerskapsforgiftning[:)]
Symptoman dær kan være: lite vannlating/tissing, tretthet, høyt blodtrykk, magesmerter, kvalme, øyeproblema og kanskje ødema/hevelsa.

Trur nok bare du kanskje har UVI, å hvis urinet e sendt på dyrkning e d nok bare d[:)]
Opplevd d samme^^

ORIGINAL: hctib89

Høres ikkje ut som svangerskapsforgiftning[:)]
Symptoman dær kan være: lite vannlating/tissing, tretthet, høyt blodtrykk, magesmerter, kvalme, øyeproblema og kanskje ødema/hevelsa.

Trur nok bare du kanskje har UVI, å hvis urinet e sendt på dyrkning e d nok bare d[:)]
Opplevd d samme^^
[/quote

UVI???  jeg er veldig ofte trett og aogtil tror jeg jeg blir blind[8|] det ene øyyet begynner å se tokette og går bort etter enn stund....

UVI = Urinveisinfeksjon[:)]
trøtt e jo helt normalt, men hvis du føle dæ ekstra trøtt og føle at synet ditt forvinn, så annbefale æ dæ å ringe legen for å få d skjekka.

og høyt blodtrykk, det stiger når man har svangerskapsforgiftning.. noen kan få feber også...
Men høres ikke ut som du har det... heller en UVI

hørres ut som du har fått deg ein urinveisinfeksjon ja..
drikk masse vann, ikkje sitt på kalde plasser osv-
masse god bedring [:)]

høres ikke ut som sf, men uvi, ja! god bedring til deg!:) de dyrker den for at du skal få riktig antibiotika eventuelt:)

Hvis det er svie når du tisser du mener, hadde jeg ville ha ringt legevakten for å få startet med en kur for urinveisinfeksjon med en gang. Syns det å skulle vente til etter påske blir for lenge.
Her blir alle dyrkningsprøver sendt til sykehuset, så legevakten skal kunne ringe lab å høre hva resultatet var. En dyrkning tar ca 3 dager, så den bør være klar nå.
Dersom det er svie nedentil og kløe, så kan det også være en soppinfeksjon som enkelt kan behandles med canesten.

Synes det er rart at jordmoren din ikke fortalte mer om dette. Virker som hun har skremt deg bra, og det skal hun jo ikke gjøre. For som de andre sier her, så høres det heldigvis ikke ut som svangerskapsforgiftning [:)]

Det er nok ikke sv.forgiftning. Jeg hadde det forrige gang og det har ikke noe med underlivet å gjøre. Ikke noe svie og sånt.
Tegn på sv.forgiftning er:
Hodepine
Vondt under ribbena
Kvalme
Høyt blodtrykk over 140/90
Proiteiner i urinen
Masse vann i kroppen

Det er de vanligste tegnene, men de to sikre tegnene de sjekker og som man må ha for at det skal være sv.forgiftning er høyt blodtrykk og proteiner i urinen.

Håper de finner ut av prøvene dine[:)] 

Back
Topp