Svangerskapet

Veldig ulike til nå.. men er jo veeeeldig kort enda me denne da... 1. mann.. god form , høyt blodtrykk helt på slutten som førte til keisersnitt. . 2. Mann.. fyllesjuk i fire måneder, ikke noe oppkast.. gikk over til bekkenløsning utover og høyt blodtrykk helt på slutten, endte med vanlig fødsel (jippi)
Og denne runden kvalm oppkast to dager etter positiv test... lover ikke godt men håper d bedrer ser noe!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Ååå :p jeg var utrolig kvalm med første mann, veeeldig bekkenløsning som hemmet ved mild gåing. Mye vann i kroppen og gikk opp maaaange kilo :p så ligger egentligt å venter på denne hersens bekkenløsninga..
 
Har bare de tidlige symptomene å gå ut i fra, men så langt har de vært veldig ulike. Første gang fikk jeg ekstremt ømme pupper løp ofte for å tisse og var varm. Denne gangen har jeg hatt ekstreme menssmerter og vært usigelig trøtt. Ingen kvalme enda heldigvis.Håper å slippe unna denne gangen også.
 
neeee, var mye kvalmere med nr 1 enn 2. Hardt rammet av bekkenløsning med begge, tidligere med nr 2, så blir nok enda tidligere nå siden eg kjenner d allerede. Hadde ikke spesielt ømme pupper med de 2 andre, nå gjør d sykt vondt... Blir spennende å se. Ønsker jo at d ska gå som en drøm, og IKKE gå opp like mye som med de 2 andre.. Skal være skikkelig streng med meg selv denne gangen..
 
med første: konstant kvalm i 13uker med men spydde bare 1-2ganger dagen.. etter det kom livmor strekk som gjorde sånn at jeg ikke kunne raskere enn supersakte...
på slutten var også den lille borti isjiasnerva som gjorda at bena bare kollapsa under meg og smerter ned i ryggen/bena. i tillegg trodde jeg ribbena skulle knekke...

Men 2. svangerskapet var enda verre. Innlagt 2 ganger med ketonforgifting pga kasta opp hver 15min i noen uker og fikk ikke i meg noe næring. hadde ikke så mye livmorstrekk, men den var der. men på slutten så hadde jeg sykt mye nedpress som ikke er så særlig godt det heller.. ho lå litt lenger ned så gikk ikke utover ribbena som med den første..

Nå denne gangen, venter jeg på at kvelmen skal sette inn er 5+5 nå og i de andre starta den konstante kvalmen uke 6.. har ikke hatt såå ømme pupper som de 2 andre gangene heller. men de var ømme en ukestid..

:)
 
Helt forskjellige med unntak av bekkenløsning :) og de er av samme kjønn.. og fødselene var veldig forskjellige.. :p
 
Til nå er det veldig ulikt.

Med første slet jeg med mye halsbrann, og var i ellers fin form.

Denne gang er jeg kvalm beyond Mt. Matterhorn, og ikke i særlig god form ettersom jeg ikke får i meg så mye næring.
 
Veldig ulikt fra min sønn. Da hadde jeg bare litt nattekvalme, bekkenet, trøtt og blodpropp. Denne gangen har jeg kvlame, oppkast, sure oppstøtt, bekkenet, hodepine mega trøtt og legger meg tiidlig enn normalt og er snart 19 uker på vei.

*sniker fra juni*
 
Nr 1 : Ingen "plager" unntatt murringer i starten - sønn!

Nr 2 : Ingen "plager" unntatt mye sterke kynnere, samt svangerskaps forgiftning med forløsning uke 34 - datter

Nr 3 : Er kun i uke 4+5 og har vært kvalm de to siste dagene, samt mye trøtt.
 
nr 1 kvalmen var helt grusom, tisset MYE og veldig trøtt, bekken problemer . fant ikke ut graviditeten før uke 8 trodde man var 5 uker, men var faktisk 3 uker lengere på vei. ble funnet ut på 3d ultralyd veldig leit så fikk beskjed om å gå disse ukene, men bli overvåket. nå hadde jeg ikke godkjent det. for har ALDRI vært så dårlig noen gang. svangerskapforgiftning + hastesnitt.

nr 2 kastet opp kun engang, vært kvalm morgen og kveld, tisser med engang når man våkner og svetter mye. forløbig bare deilig å gå gravid <3 håper det fortsette slikt at det blir vanlig svangerskap og fødsel hadde vært herlig.
 
Back
Topp