Svangerskapdiabetes..

lillemor2012

Elsker forumet
Noen som har blitt testet enda,og fått det påvist etter uke 20? Jeg skal om to uker,og regner med jeg har det også denne gang siden jeg hadde sist.Greit med ekstra oppfølging evt :-)

Hadde sist, men ikke fått påvist denne gang. Prøvesvarene var i grenseland så må ta på ny i uke 32 :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Eg tok den tideleg fordi legen ville ha noko å samenligna med dersom eg skulle få nokon tegn på svangerskapsdiabetes.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Håper du slipper unna da mammamilla:-) regnet det nesten som en selvfølge at når man hadde med første at man fikk det i de neste også,men godt man kan ta feil:-)

Tidlig glukosebelastning var ingen hjelp i å ta sa de til meg på sykhuset,så ikke før etter uke 20 på meg iallefall:-) skal du ta seinere også da EJ? Ikke alltid man får tegn på det,jeg hadde ingen hele svangerskapet sist.

Ja, ein gong. Ikkje bestemt når men når det nærmar seg 30.

Hvordan tester de om man har det? ? Mulig jeg må gjøre det.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

De kan se det på sukker i urinen av og til.Jeg hadde ikke det,men ble anbefalt glukosebelastning av jordmor siden nær familie har dia1.Og jeg var litt overvektig. Tok den når jeg var 5 mnd på vei.Ikke alltid legene er så veldig flinke til å tenke på det,så spør om du er usikker:-)

Hvordan tester de om man har det? ? Mulig jeg må gjøre det.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Du møter opp fastande og tar ein blodprøve som fortelle kva nivået ditt er på og kva type test du skal ta. Deretter drikker du ei flaske med "sukkerlaka" (to smakar: appelsin og sitron). Eg valgte appelsin og det var jævlig. Skal prøva sitron neste gong. Viktig at du drikker alt og fort! Får ikkje eta eller drikka noko på to timar. Så tar dei ein ny blodprøve av deg for å sjå kor langt kroppen din har bearbeida det. Trur normalverdien var rundt 4 til 7.
Eg låg på 4,2 før eg drakk den flaska og 6,3 etterpå. Heilt ok.

NB: Veldig mulig du blir dårleg av den! Eg kunne ikkje reisa på jobb etterpå da alt eg åt kom i retur :/

NB: Veldig mulig du blir dårleg av den! Eg kunne ikkje reisa på jobb etterpå da alt eg åt kom i retur :/

Å fy søren,ja første gang måtte jeg opp på sykehuset å ta den,å tok smak med sitron.Brakk meg gjennom hele coktailen,og etterpå når jeg satt å ventet blandt alle de illeluktende menneskene!!
Når keg skulle ta det etter svangerskapet tok jeg det hos legen,der laget de coktailen selv av lunkent vann uten smak.Jeg holdt på spy etter første slurk.Etterpå fulgte de meg ut å var redde jeg skulle spy for da var det bare å starte på ny!Nei fysj,gruer meg til det der,og blir kvalm bare på tanken

Er 23 uker på vei og jeg var på vanlig svangerskapskontroll for 1 uke siden, og da viste urinprøven at det var høyt utslag på sukker i urinen. Etterpå tok jeg en blodprøve for å måle blodsukkeret, skal til legen i morgen for å sjekke urinen på nytt og eventuelt blodsukkeret..

Eg måtte drikke det gufset på første svangerskapskontroll i uke 12 og på nytt når eg kommer til uke 28.. gruer meg som fy.. eg hater som pesten å spy så det er bare å tvinge det ned... Så la eg meg på fire stoler på venterommet og sov i to timer til de sku stikke meg på nytt... :P beste sovemedisinen, så heftig overdose på sukker at eg bare sov som en stein....

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Jm på hs sa jeg måtte ta det og skrev det på helsekortet mitt. Fastlegen min, 2 jm på sykehuset og 2 leger på sylehuset jeg har vært til har ikke bedt meg ta den. Hadde uansett ikke klart å gjennomføre pga kvalme.

Sent from my iPhone using BV Forum

Håper du slipper unna da mammamilla:-) regnet det nesten som en selvfølge at når man hadde med første at man fikk det i de neste også,men godt man kan ta feil:-)

Tidlig glukosebelastning var ingen hjelp i å ta sa de til meg på sykhuset,så ikke før etter uke 20 på meg iallefall:-) skal du ta seinere også da EJ? Ikke alltid man får tegn på det,jeg hadde ingen hele svangerskapet sist.
Jm på hs her sa at nye retningslinjer anbefalte å ta tidlig. Googlet det og så nye retningslinjer på det. Skjønner ikke at det er så mye å stresse med så tidlg jeg da

Æsjda!

Å fy søren,ja første gang måtte jeg opp på sykehuset å ta den,å tok smak med sitron.Brakk meg gjennom hele coktailen,og etterpå når jeg satt å ventet blandt alle de illeluktende menneskene!!
Når keg skulle ta det etter svangerskapet tok jeg det hos legen,der laget de coktailen selv av lunkent vann uten smak.Jeg holdt på spy etter første slurk.Etterpå fulgte de meg ut å var redde jeg skulle spy for da var det bare å starte på ny!Nei fysj,gruer meg til det der,og blir kvalm bare på tanken
Åh det finnes ikke værre ting enn folk som lukter vondt. Eller finnes værre lukter men jeg blir så irritert når folk ikke klarer å vaske seg og klærne sine :(

Eg måtte drikke det gufset på første svangerskapskontroll i uke 12 og på nytt når eg kommer til uke 28.. gruer meg som fy.. eg hater som pesten å spy så det er bare å tvinge det ned... Så la eg meg på fire stoler på venterommet og sov i to timer til de sku stikke meg på nytt... :P beste sovemedisinen, så heftig overdose på sukker at eg bare sov som en stein....

Er det vanlig å bli trøtt av overdose på sukker?

Er det vanlig å bli trøtt av overdose på sukker?

Aner ikke om det er vanlig, men jeg blir i alle fall stuptrøtt av mye sukker :p ikke hyper som mange andre blir...

Legen min sa at kroppen får en slik overdose på druesukker så er det veldig vanlig at man bare blir trøtt i stedefor hyper...

Aner ikke om det er vanlig, men jeg blir i alle fall stuptrøtt av mye sukker :p ikke hyper som mange andre blir...

Jeg også og aldri hørt om andre som blir det så har lurt litt på det der...

Back
Topp