Svangerskapdiabetes

• Trådstarter Trådstarter
  • Opprettet Opprettet

Guest
Jeg har fått beskjed om at de har funnet sukker i urinen min. Jeg skal ta ny prøve for å se om det fortsatt er der eller om det er borte... Dersom jeg har svangerskapsdiabetes, hva vil det egentlig si og er det farlig for jenta mi?? Kan noe gå galt? Jeg er forresten 22 uker på vei.

Mvh Anonym

Jeg har nå fått vite at på den siste prøven min var det ingen spor av sukker, men jeg er fortsatt redd for at jeg kan ha svangerskapdiabetes.. Det var vel en grunn for at det var der første gangen... Burde jeg sjekke meg for dette??
Lurer fortsatt på om det er farlig for jenta mi dersom jeg har det....

Mvh anonym

Svarer litt til deg  :)

Visst du har BMI over 27, diabetes i familien eller sukker i urinen må du ta glukosebelastningstest.

Jeg har selv tatt denne testen, du må komme fastende til legen. Og måler de blodsukkeret ditt og så drikker du sukkervann, venter 2 timer så måler de blodsukkeret ditt på nytt.

Er da blodsukkert ditt for høyt, får du henvisning videre til poliklinikk på sykehus. 

Har du svg. diabetes må du nok regulere blodsukkeret ditt med kosthold. 

Det som kan skje visst du har svangerskapsdiabetes er at du kan få et stort barn. Og har større risiko for å få diabetes senere i livet.

Lykke til :-) 

Back
Topp