Svangerskapblodptøver

lillemor2012

Elsker forumet
Dere som tok blodprøvene før uke 12 har dere fått beskjed om å ta nye?

Jeg fikk mine fra labben på haukeland idag og der står det at de som tar prøvene før uke 12-16 må ta nye.
Jeg hadde første kontroll i uke 13 så heldigvis slipper jeg:)
 
Jeg har hele veien prøvd å informere om viktigheten av dette..
 
Jeg måtte ikke, tok i uke 10. Men legekontoret mitt er håpløst så hadde egentlig ikke forventet noe annet :p
 
Men er blodtypingen som dette gjelder for da...
Jeg tok også prøvene i uke 13 pga jeg visste dette så slipper å ta nye :)
 
Tror ikke det er alle legekontor som er like oppdater nei.Det er vel derfor de er startet understreke det i papirene.Aldri stått det før på mine iallefall

Men disse nye retningslinjene kom for ikke så lang tid tilbake. . Når jeg fikk yngste jenta for 8 år siden så var det uke 10-12 liksom hehe..
 
Fastlegen min var oppdatert da... utrolig nok hehe.. men kan virkelig ikke være så lenge siden det ble forandret :)
 
Legekontoret mitt hadde ikke fått nye papirer med nye uker på når jeg var der, så er nok veldig nytt :)
 
Tok de fleste blodprøvene i uke 10, men ventet med de som ikke er "lov" og ta så tidlig til etter uke 12.
 
Blodtyping skal man ikke ta før uke 12-16 :)

2vjzb84.png
 
Tok på første kontroll i uke 7 og ikke fått beskjed om å komme tilbake for noen etter uke 12. Tydeligvis forskjellig praksis..
 
Dere som tok blodprøvene før uke 12 har dere fått beskjed om å ta nye?

Jeg fikk mine fra labben på haukeland idag og der står det at de som tar prøvene før uke 12-16 må ta nye.
Jeg hadde første kontroll i uke 13 så heldigvis slipper jeg:)
Må man senest ta I uke 16? Jeg har ikke tatt og skal ikke til legen før jeg er over 16 uker
 
Tok de litt sent selv:) men om de tas før uke 12 her så kommer det en kommentar på svaret om at det ønskes ny prøve.
 
Back
Topp