Svangerskap utenfor livmoren?

ønsker&håper

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Hei! (Poster her + på svangerskap/fødseltråden for å ha større sjans for svar!)

Jeg er nygravid (5+0) og kjent i dag at jeg har litt vondt på høyre side (tror det er der eggstokken ligger) om jeg trykker på det. Det skal sies at det ikke er vondt ellers, kun om jeg trykker. Men kjente jeg ble bekymra for en evt excu...

Det er som å trykke på et blåmerke.. Noen erfaringer?

Jeg hadde exu da jeg var 5+0 i april. Fikk akutt vondt i høyre eggstokk, sånn type at jeg nesten besvimte. Men jeg tenkte ikke det kunne være noe slikt, så jeg dro bare hjem fra jobb og la meg for å sove. Var rar i kroppen resten av dagen (dette var en fredag). Lørdag var jeg i topp form, søndag også - frem til kvelden kom og jeg gikk en tur. Ca 500m før jeg kom hjem kollapset jeg og hadde så vondt i magen jeg aldri hadde hatt. Så jeg gråt og hinket hjem. La meg på sofaen og håpte det skulle gå over. Da jeg våknet på mandag skjønte jeg at noe var fryktelig galt. Jeg HYLskrek når jeg tok meg selv på magen og fikk akuttime hos lege kl9. Kl13 fikk jeg komme inn til UL på sykehuset - og kl 14 lå jeg i narkose.

På UL så de store mengder blod i buken, ikke rart ettersom jeg hadde blødd hele helga. Legen sa at hadde jeg ikke kommet når jeg kom, kunne jeg omkommet pga blodtapet.

Hvis du bare nevner EXU til lege, tar de deg seriøst. Sier du at du bare har vondt, sier de at det sikkert er SA og du må bare hjem og blø det ut.

Jeg hadde exu da jeg var 5+0 i april. Fikk akutt vondt i høyre eggstokk, sånn type at jeg nesten besvimte. Men jeg tenkte ikke det kunne være noe slikt, så jeg dro bare hjem fra jobb og la meg for å sove. Var rar i kroppen resten av dagen (dette var en fredag). Lørdag var jeg i topp form, søndag også - frem til kvelden kom og jeg gikk en tur. Ca 500m før jeg kom hjem kollapset jeg og hadde så vondt i magen jeg aldri hadde hatt. Så jeg gråt og hinket hjem. La meg på sofaen og håpte det skulle gå over. Da jeg våknet på mandag skjønte jeg at noe var fryktelig galt. Jeg HYLskrek når jeg tok meg selv på magen og fikk akuttime hos lege kl9. Kl13 fikk jeg komme inn til UL på sykehuset - og kl 14 lå jeg i narkose.

På UL så de store mengder blod i buken, ikke rart ettersom jeg hadde blødd hele helga. Legen sa at hadde jeg ikke kommet når jeg kom, kunne jeg omkommet pga blodtapet.

Hvis du bare nevner EXU til lege, tar de deg seriøst. Sier du at du bare har vondt, sier de at det sikkert er SA og du må bare hjem og blø det ut.
Uff, det der hørtes ikke godt ut! Stakkars :-/ jeg har jo ikke vondt.. Bar vondt om jeg trykker på det. Men skal ringe fertilitetklinikken jeg hører til i morgen, og satser på at de tar meg seriøst. Evt så vurderer jeg å dra privat bare for å få sjekka opp. Blir så bekymra..

Første gang jeg ble gravid fikk jeg veldig tidlig UL fordi jeg var redd for svangerskap utenfor livmoren. Jeg hadde ikke noen grunn til å tro at det var det, men jeg var veldig redd for det for jeg var førstegangs og jeg har bare en eggstokk igjen. Det tok se seriøst og jeg fikk UL kjapt for å se at alt var som det skulle. :)

Back
Topp