svangerskap utenfor livmoren

Tidabæibi sin mamma

Elsker forumet
Har nettopp kommet hjem fra Ullevåll sykehus. Hadde blødninger i dag og siden jeg har mistet for ikke så lenge siden, ble jeg henvist til gyn.avd. Tok ultralyd. Legen kunne ikke se noe i livmoren min, hun understrekte at det godt kan være for tidlig til å se noe.

Hun sa også at det var en sjanse for at jeg har blitt gravid utenfor livmoren, eller at jeg har mistet. Hun kunne ikke si noe sikkert. Jeg tok blodprøve og skal tilbake på onsdag for å ta ny blodprøve.

Har lest litt om svangerskap utenfor livmoren rundt omkring på nettet og får bare helt hetta. På den ene plassen står det at mor og barn kan dø hvis man ikke får behandling fort nok. Det stod også at man i tjue-førti prosent av tilfellene ble steril. Det hadde vært så grusomt.

Er det noen som har hatt svangerskap utenfor, har dere blit gravide etterpå?

klem

Kjempe trist at du ikke fikk noen gode nyheter.. Ville bare ønske deg lykke til, krysser fingrene for at alt går bra!

æ har hatt ett svangerskap utafor livmora før 2.5år sia. kor legen ikkje tok mæ seriøs å d endte me at eggledarn sprakk. d va en overlege på gyn. som oppdaga at d va muli før sv.utafor han tok en innvendig ul å oppdaga at d va mykje blod rundt livmora.
fikk beskjed at som regel så ordna kroppen opp me d sjøl, at fostere blir tatt opp a kroppen,
så nu har æ bærre en eggledar å di trudde den andre va tett, sia æ har hatt endel indreblødninger etter operasjonen. fikk beskjed at sjansene va 1-2% før nytt svangerskap
men vanlivis så e d ikkje nån problem me å bi gravid etterpå, sjøl me en eggledar.
Æ klarte d jo

Bæibi dette vet jeg ingen ting om, men jeg ville så gjerne ønske deg all den lykke til jeg kunne ønske deg. Håper alt ordner seg for deg [8|]
Stor klem fra Hege [:)]

Ønsker deg bare masse, masse lykke til!!

ikke hatt svangerskap utenfor livmoren selv,
men vet om ei som hadde det.
hun ble oppfordret til abort pga fare for eget liv.
hun var 16 eller nettopp fylt 17 da.
tror ikke hun ble steril,men vet ikke.
huff! får håpe det bare var for tidlig å se noe,og at alt er bra.
lykke til

om d e nåkka du lure på ang ex.u så kan du bærre sende en pm så ska æ prøve å svare så godt æ kan.
men æ håpe at d ikkje e d du har.
å steril e sjansen liten før at du bi

Back
Topp