Svangerskap utenfor livmor

sollise

Elsker forumet
Jeg må bare spørre litt her... Er det noen av dere som vet mye om nettopp svangerskap
utenfor livmor... Legene er usikre på om det er det jeg har hatt... Mistet, og er litt ekstra vondt
da man ikke vet hva slaga abort det egentlig har vært...
Fikk veldige smerter, og blødde. Så kom det ut en gelekump, og etter det så gikk hcg nivået
mitt ned... Er så redd at dette kan ha skadet meg på et vis... Men håper jeg kan bli
gravid igjen snart, og at det da går bra[:)]

Synd å høre om det som har skjedd med deg sollise.[:(]
Jeg vet ikke veldig mye om det, men tror det er at det befruktete egget ikke går ned i livmor, men blir i egglederen. Det kan være farlig hvis man går med det lenge, slik at fosteret vokser der, og eggstokken kan sprekke. Men du har jo abortert, så jeg tror ikke det har skadet deg. Har også hørt om tilfeller der noen har bært frem barnet helt til fødselen, utenfor livmoren, og alt har gått bra. Men det er vel heller sjelden. Men det står sikkert noe om det på internet en plass.
Håper alt går bra videre[:D]

Ja, det er nettopp det jeg har lest også... Men er så redd at alt ikke
skal være som det er nå etterpå liksom... Jeg tester ikke positivt på el.testen heller...[:(]

Kanskje du har litt ustabil syklus Sollise, og i følge ticker`n din er du bare 13 dager ut i syklusen. Din EL er nok snart på tur!

Har aldri vært ustabil med syklusen...., men kroppen er jo så rar innimellom, så kan godt hende el dukker senere opp!

etter min sa har syklusen vært helt på bærtur så det kan nok ha hendt din syklus også... er det lenge siden??? håper det går bra med deg...

Jeg mistet i slutten av mai...
Ja, det kan vel bli litt kluss med et meste etter sånne ting...

Har du mistet også??? Er det lenge siden?

Håper på å lykkes snart igjen nå[:)]

Klem

ja jeg mista i midten av mai, 7 uker på vei[:(] trist men håper på å lykkes igjen snart[;)]

Ja, det er forferdelig... Men vi får håpe vi lykkes igjen snart!
Hadde du også utenfor livmor, eller vanlig sa?
Vet ikke hva jeg har hatt jeg, men legene trodde det var utenfor..., men var
2 og en halv mnd, så da har man jo merket
kjennetegna godt også...

Masse lykke til, til deg også[:D]

nei vet ikke jeg, legen sa det var en vanlig men fytti helvete å vondt det gjorde.... vi får stå på og prøve igjen....

hei,gudmora mi hadde blitt gravid utenfor livmora og hun hadde gått med det alt for lenge det vil si fosteret hadde begynt å vokse seg stor,hun var alene når hun merka at noe var galt,hun fikk noe alvorlige magesmerter,hun trodde at det var bare mageknip,men når hun kom til do så besvimte hun og når samboeren hennes kom hjem fra jobben var det forsent,hun døde[:@] men vet liksom ikke hvorfor det skjedde men hun hadde trukknet i sin egen blod sa legene,jeg vet ikke,det skjedde i 1996. men husk det skjer ikke alle,jeg ville bare fortelle om gudmora mi son hadde fosteret otenfor livmora. ønsker deg lykke til videre med ny prøvelse hvis du tenker å prøve på nytt[:D]

Tror det kan ta litt tid før kroppen kommer seg igjen etter en SA. Den må liksom bygge seg opp igjen. Så du mistet i mai så det er jo ikke så veldig lenge siden. Hvor langt på vei var du da?

Har du snakket med legen om å få sånne piller som setter igang EL? Vet ikke hva de heter, men det finnes.

LYKKE TIL OG HÅPER FOR DEG AT DET SNART SITTER EN LITEN EN DER IGJEN!!!![:)][:)][:)]

Hei mamma84[:)]

Tusen tusen takk[:)] Koselig med lykkeønskninger[:D]
Jeg ble gravid i begynnelsen av mars, så det ble noen uker...

Gleder meg til det blir min tur ja[:)][:D]

Klem

hei. er ny her men vil komme med en positiv erfaring. Selv mistet jeg på nytt år, 13 uker på vei. Så starten på det nye året ble litt trist. Men jeg ga meg ikke. nå er jeg 22 uker på vei med neste mann. Det tok meg bare 3 måneder før jeg ble gravid igjen. Så IKKE gi opp, det går til slutt. Jeg har også en tvilling søster som mistet 3 prøverørbarn før hun fikk sine tvillinger. Ønsker dere alle lykke til.

Heisann assa[:)]

Så koselig å høre at alt har godt bra til slutt da...
Det får en til å tenke fremover, og at MAN SKAL
FÅ TIL IGJEN[:)]

Stooor klem[:)]

Hei Sollise.
Etter en SA må kroppen ha litt tid på seg til å komme i normalt gjenge igjen. Da vi mistet gikk det ca 2 måneder før jeg fikk tilbake min mens, og jeg har aldri hatt uregelmessig syklus før.
Bare ta det med ro Sollise og slapp av. Det kan ta enda lenger tid å komme i gjenge igjen hvis du stresser og er anspent. Jeg skjønner at du kan være engstelig, men det blir deres tur igjen.
For å avta noe av bekymringen kan du bestille deg time hos gynekolog og få en skikkelig utredning der. Kanskje det kan hjelpe deg til å besvare dine spørsmål!
Lykke til[:)]
Klem fra meg

Back
Topp