Svangerskap og syn

Arya31

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Har den siste uken merket at jeg ser dårligere. Er nærsynt og bruker linser fra før.. Føler det plager meg litt da jeg jobber mye foran pc. Noen som har fått svekket syn pga graviditet? Normaliserer det seg etter fødsel?

Mitt syn har endret seg kraftig i begge svangerskap! Det er vistnok helt normalt! :)
Med nr 1 brukte jeg ikke linser eller briller på de 9 mnd'ene.. Så plutselig greit.
Med nr 2 ble jeg kvalm bare jeg gikk uten linser i 30-60 minutt, og så generelt dårligere.
Nå har det begynt å stabilisere seg og bli normalt igjen (jenta er 4 mnd snart), så nå kan jeg gå uten linser en dag hvis jeg ikke er ute å kjører.

Optiker sa forresten at jeg ikke burde sjekke synet før 3 mnd etter svangerskapet fordi det brukte såpass på å "stabilisere" seg igjen

Jeg har fortsatt dårligere syn, er 12 uker siden fødsel nå.. Måtte bruke brillene mer enn vanlig da jeg var gravid å nå ser jeg dårligere med brillene :p tror det er ganske vanlig, ordner seg sikkert ;)

Mitt syn har endret seg kraftig i begge svangerskap! Det er vistnok helt normalt! :)
Med nr 1 brukte jeg ikke linser eller briller på de 9 mnd'ene.. Så plutselig greit.
Med nr 2 ble jeg kvalm bare jeg gikk uten linser i 30-60 minutt, og så generelt dårligere.
Nå har det begynt å stabilisere seg og bli normalt igjen (jenta er 4 mnd snart), så nå kan jeg gå uten linser en dag hvis jeg ikke er ute å kjører.

Optiker sa forresten at jeg ikke burde sjekke synet før 3 mnd etter svangerskapet fordi det brukte såpass på å "stabilisere" seg igjen
Takk for svar! Tenkte jeg skulle få tatt en synstest, men det er vel bortkastet om synet stabiliserer seg etter en tid.. Det er bare så irriterende å ikke se like bra..! Skulle ønske jeg var langsynt og kunne finne meg noen billigbriller på Nille som en reserveløsning :)

Takk for svar! Tenkte jeg skulle få tatt en synstest, men det er vel bortkastet om synet stabiliserer seg etter en tid.. Det er bare så irriterende å ikke se like bra..! Skulle ønske jeg var langsynt og kunne finne meg noen billigbriller på Nille som en reserveløsning :)

Kan godt hende at du må endre så styrken (det må nok jeg nå) men optikeren sa at jeg burde vente for å få mest korrekt test ;)

Graviditet og amming endrer synet midlertidig. Dessverre skremmende få optikere som informerer om dette så brukte 4000 på synstest og briller jeg kunne bruke i 3mnd sist :(

Jeg fikk beskjed om at synet ville kunne normalisere seg igjen når man var ferdig med amming. Men at hormonene fram til da kan endre synet...

Jeg har vært nærsynt siden jeg var 8 år. Men det er først i dette svangerskapet - nr 4 at jeg har merket det på synet. Bruker briller og håper at jeg ikke blir verre.

Jeg trodde jeg skulle bli blind forrige svangerskap. :p Neida, men jeg så dårligere og dårligere for hver dag på slutten, og hadde ikke nattsyn mer. Jeg ville kjøpe briller, men fikk høre at jeg måtte vente til minst tre måneder etter fødsel for å se om det gikk tilbake. Det gjorde det hos meg, og nå ser jeg helt normalt igjen.:)

Måtte begynne å bruke kjørebrillene mine fast i svangerskapet. Må det enda, 5 uker etter fødsel, ellers får jeg skikkelig skallebank. Håper det gir seg, er så upraktisk med briller. Kan ikke bruke linser heller, pga mangelen på samsyn.

Back
Topp