Sjakk Matt
Betatt av forumet
Er det flere enn meg som er overvektig før svanferskapet?
Hva ser du på som særlig utfordrende i forhold til dette, og er du redd fo helsa di?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Huff, jeg har liksom ikke klart å innrømme det overfor meg selv, men JA! :(FrustrertFrøken skrev:
Jeg ligger også på rundt 40 kg i overvekt. Og er tyngere nå enn jeg var i starten av forrige svangerskap.
Forrige gang sluttet jeg å røyke i uke 5, spiste masse "dritt" (godis og fastfood), var innaktiv og fikk svangerskapsforgiftning.
Denne gangen er jeg 100% røykfri, holder meg totalt unna alt som heter sukker og stivelse , svømmer 2-3 ganger uka og trener yoga innimellom.
Så ja, jeg er redd for helsen min i forhold til overvekten, men føler at jeg virkelig har tatt tak i problemet i dette svangerskapet og gjør mitt beste for å forhindre samme komplikasjoner som jeg fikk i mitt forrige svangerskap.
Jeg er også 40 kg. for mye og kjøper en del klær fra Zizzi. De klærne er jo såpass løse og ledige at de med fordel kan brukes under graviditeten også 
Jeg er også overvektig. Faktisk 40 kg for mye :-/ Jeg er klar over mitt eget problem og trenger derfor ingen som lekser meg opp heller... Jeg har til vanlig lavt blodtrykk, så bekymrer meg ikke stort for det. Jeg har testet flere ganger for diabetes, men er utenfor risiko. Nå vet jeg at sjangsen for svangerskapsdiabetes er økt, men jeg skal gjøre mitt beste for at dette skal gå fint. Ellers er hofter og knær i god stand :o) Jeg spiser variert og sunt til vanlig, og har tenkt til å fortsette med det. Jeg har et håp om å gi av mine overflødige kg til babyen og øke vekten minst mulig.*essun* skrev:
Trening får jeg daglig i min jobb, så i aktivitet er jeg. Mitt største problem er dessverre brus... Der har jeg mye å hente! Jobber med saken...
Min største bekymring er nesten hvor jeg skal få tak i mammaklær. I Norge finnes det jo ikke butikk for mammaer i min str. :p
Sötnosa skrev:Jeg er også 40 kg. for mye og kjøper en del klær fra Zizzi. De klærne er jo såpass løse og ledige at de med fordel kan brukes under graviditeten også
Jeg er også overvektig. Faktisk 40 kg for mye :-/ Jeg er klar over mitt eget problem og trenger derfor ingen som lekser meg opp heller... Jeg har til vanlig lavt blodtrykk, så bekymrer meg ikke stort for det. Jeg har testet flere ganger for diabetes, men er utenfor risiko. Nå vet jeg at sjangsen for svangerskapsdiabetes er økt, men jeg skal gjøre mitt beste for at dette skal gå fint. Ellers er hofter og knær i god stand :o) Jeg spiser variert og sunt til vanlig, og har tenkt til å fortsette med det. Jeg har et håp om å gi av mine overflødige kg til babyen og øke vekten minst mulig.*essun* skrev:
Trening får jeg daglig i min jobb, så i aktivitet er jeg. Mitt største problem er dessverre brus... Der har jeg mye å hente! Jobber med saken...
Min største bekymring er nesten hvor jeg skal få tak i mammaklær. I Norge finnes det jo ikke butikk for mammaer i min str. :p
*essun* skrev:
Sötnosa skrev:Jeg er også 40 kg. for mye og kjøper en del klær fra Zizzi. De klærne er jo såpass løse og ledige at de med fordel kan brukes under graviditeten også
Ja, jeg bruker Zizzi til vanlig. Veldig fornøyd med de klærne, men kunne ha tenkt meg noen ordentlige mammabukser etter hvert. Har noen bukser som har blitt altfor store, så vurderer å sy dem om og sy på stoffdel som kan være over magen. Jeg får se hva jeg får til. Tusen takk for tipset! :) Kan helt klart bruke overdeler derfra. Jeg er størst over lårene og baken, så der det er mest problematisk :p
Ja det er jeg jo egentlig enig med deg da :)
Kanskje vi kan bruke sånne Gravidbånd?
Fant et gravidbånd til.
![]()
Sötnosa skrev:
*essun* skrev:
Ja, jeg bruker Zizzi til vanlig. Veldig fornøyd med de klærne, men kunne ha tenkt meg noen ordentlige mammabukser etter hvert. Har noen bukser som har blitt altfor store, så vurderer å sy dem om og sy på stoffdel som kan være over magen. Jeg får se hva jeg får til. Tusen takk for tipset! :) Kan helt klart bruke overdeler derfra. Jeg er størst over lårene og baken, så der det er mest problematisk :p
Ja det er jeg jo egentlig enig med deg da :)
Kanskje vi kan bruke sånne Gravidbånd?
Fant et gravidbånd til.