Svangerskap nummer to?

siljeheleen

Glad i forumet
Er det noen her med to eller flere unger? :)

Hvordan var deres andre svangerskap i forhold til det første?

Og hvordan var fødselen? Merket dere noe forskell på svangerskapene og fødselen osv? :)

Svangerskap nr 2 har vært lett som en plett i forhold til nr 1! [:)] Ingen plager, jobbet fullt hele tiden.

Fødselen ken jeg ikke svare på enda, *venter*.....

Jeg har to, med 2 år og 3 mnd. mellomrom. Begge svangerskapene var like lette, men mer trøtt i det andre pga. mindre muligheter til å få slappet av ... Men gikk myyye bedre enn fryktet:) Den første fødselen min var nokså fin og tok 8 timer fra første ri. Den andre fødselen gikk fortere, 2,5 timer, men var nokså intenst mens det stod på + at jeg fikk voldsomme etterrier de første dagene etter.

Svangerskap nr 2 var vel litt kjipere i starten (mer kvalm) men mye bedre form etter 3 mnd og jobbet fullt ut hele svangerskapet (fødte 1 mnd for tidlig da). Fødselen var 5 timer fra det startet, litt vondere rier enn sist men selve trykkingen gikk så mye lettere. Fort gjort og jeg hadde virkelig ikke vondt der nede etterpå, super form og ingen rifter. [:D]

Har ikke født enda, så kan ikke si noe om det [8D]

Men svangerskapene har i utgangspunktet vært like: Kvalme første trimester, bekkenløsing fra uke 8, og psykisk tungt pga ingen/liten mulighet til et liv utenfor huset i mange mnd.

Likevel er nr.2 bedre, fordi jeg lærte av feilene første gang, i forhold til kvalme og bekkenløsning, så det har tross alt gått bedre [:)]

Håper det blir endel bedre, eneste jeg kan si om den saken! [:-][:D]

Planlegger du eller? Hehe

har to stk med 23 mnd mellomrom.
Svangerskapene var veldig forskjellige. Med nr en var jeg egentlig i veldig fin form, bortsett fra at jeg slet litt med bekkenet.
med nr to var kvalmen intens, og hadde halsbrann konstant!!

Begge fødselene var styrtfødsler, men veldig forskjellige syns jeg. tok 25 minutter med første mann. ( viste ikke at fødsel var i gang...)
Med nr to tok fødselen 1 time og 55 minutter fra vannet gikk til ungen var ute. 
har en av vært kjønn da, så kan jo være derfor det var litt annerledes også.. og det er uansett tyngre med nr to når man har en som er under to å løpe etter...

det blir ca 25 mnd mellom guttene mine.

Svangerskapene har vært ca like selv om bekkenplagene nok kom tidligere andre gang. Hvordan fødselen blir kan ikke jeg si noe om ennå.

Svangerskap 1 - Litt kvalme, bekkenløsning og halsbrann.. Lyst på usunn mat og junkfood.. Fødselen var bare positiv og med epidural (tok 25 timer fra vannet gikk til hun var ute)..
Svangerskap 2 - Kastet opp de første 18 ukene, MYE halsbrann og bekkenløsning.. Ikke lyst på usunn mat, spiste bare kjøtt med salat til middag nesten hver dag.. Fødselen var et helvette, ingen smertelindring.. Tok 5 timer fra vannet gikk til han var ute.. Da hadde jeg gått med uregelmessige rier i 3 døgn..

Back
Topp