Svangerskap jente/gutt

Bekka92

Glad i forumet
Maisløyfene 2024
Tenkte det hadde vært artig å høre erfaringene til folk hvordan man opplevde svangerskap ut i fra kjønn. Hører mange sier det er forskjell, så bare spennende å høre. Hvordan var formen din og hva cravet du?

Jeg har født to jenter. Ble dårligst under første svangerskap, men da tok jeg også tilskudd av progesteron og tror det forsterket symptomene noe. Var kvalm og svimmel og ekstremt sliten. Noe lignende med nr 2, men da litt mildere symptomer.
Denne gangen er jeg i generelt bedre form, bedre energi og selv om jeg er begynt å bli en del kvalm, klarer jeg allikevel holde meg gående. Spent på hva det blir!

Jeg var helt ekstremt sliten i mitt første svangerskap, ganske svimmel hele svangerskapet, kvalme i første trimester og veldig hormonell. :angelic: Mistet masse hår, men huden min ble ganske fin. Cravet salt kjeks, potetgull, appelsiner og melk! Masse masse melk! :laughing002

Fikk en liten gutt! :Heartblue

Sist var jeg kvalm i bare en uke rundt uke 6-7, hadde hodepine av og til på kvelden, var også kvalm siste ukene av svangerskapet. Hadde dårlig matlyst omtrent hele svangerskapet(unntatt siste 4 ukene). Det var en jente:Heartpink
Denne gangen har jeg vært kvalm og hatt hodepine fra uke 3, bedre matlyst, mye trøttere enn sist.

Googlet litt på dette i dag

«Studien som fant sted ved University of Washington i USA sammenlignet drøyt 2.000 morgenkvalme gravide med en gruppe på nær 10.000 kvinner som ikke hadde disse plagene.
Resultatene viste at kvinnene som var morgenkvalme fødte flest jenter. Og aller flest jenter fikk de av kvinnene som var så plaget at det endte med sykehusinnleggelse. Forskerne bak studien tror den sterke morgenkvalmen skyldes at jentefostre produserer mer hormoner.»

«Ifølge forskning er det 55.7 prosent sjanse for å få jente hvis mor har alvorlig svangerskapskvalme. Dersom kvalmen er så sterk at mor må innlegges på sykehus, er sjansene for å få ei jente 80 prosent større enn hos ei gravid som ikke lider av alvorlig kvalme.

Hormonet humant chorion-gonadotropin (hCG) er en vanlig årsak til svangerskapskvalme, og i jente-svangerskap produserer kvinnens kropp mer av nettopp dette hormonet.»https://www.babyverden.no/quiz/vent...-en-gutt-eller-ei-jente-slik-laget-vi-testen/

«Studien som fant sted ved University of Washington i USA sammenlignet drøyt 2.000 morgenkvalme gravide med en gruppe på nær 10.000 kvinner som ikke hadde disse plagene.
Resultatene viste at kvinnene som var morgenkvalme fødte flest jenter. Og aller flest jenter fikk de av kvinnene som var så plaget at det endte med sykehusinnleggelse. Forskerne bak studien tror den sterke morgenkvalmen skyldes at jentefostre produserer mer hormoner.»

«Ifølge forskning er det 55.7 prosent sjanse for å få jente hvis mor har alvorlig svangerskapskvalme. Dersom kvalmen er så sterk at mor må innlegges på sykehus, er sjansene for å få ei jente 80 prosent større enn hos ei gravid som ikke lider av alvorlig kvalme.

Hormonet humant chorion-gonadotropin (hCG) er en vanlig årsak til svangerskapskvalme, og i jente-svangerskap produserer kvinnens kropp mer av nettopp dette hormonet.»https://www.babyverden.no/quiz/vent...-en-gutt-eller-ei-jente-slik-laget-vi-testen/
Jeg har kunn vært kvalm med guttene, ingen kvalme med jentene mine.

Da burde jeg vente en gutt til, for testene mine øker saktere enn sist, og da gikk jeg gutt. :joyful: Var ikke kvalm før i uke 6 sist, så blir spennende å se. Så langt er det bare litt småbølger som kommer og går. Heelt likt som sist.:happy119

Hadde relativt like svangerskap, litt færre symptomer i nr 2 og 3, men bekkenløsning kom bare tidligere og tidligere for hver gang. Ikke morgenkvalm med noen av dem, bare konstant sulten. Har født 3 gutter.

Spent på om der blir relativt likt denne gangen.

Jeg har to jenter, og knapt vært kvalm eller uggen. Men - med begge to har jeg hatt halsbrann fra før positiv test :laughing002

Forrige gang var jeg kvalm fra uke 5/6 og fra uke 11 kastet jeg opp flere ganger om dagen. Kvalmen ga seg heldigvis rundt uke 27 før den kom tilbake 2 uker før fødsel. Jeg fikk ekstrem sterk luktesans og metallsmak i munnen, og jeg slet tidvis med kraftig hodepine. Jeg hadde også halsbrann fra andre trimester. Jeg var veldig trøtt fra tidlig av å måtte ta en dupp hver dag og tidlig kveld :singing: Jeg fikk bekken smerter et stykke uti andre trimester og i tredje trimester fikk jeg en enorm sultfølelse. Huden min var også veldig fin, da jeg tidligere sliter med tørr hud. Jeg cravet gule ting som solo, appelsiner, sitron, ostepopp, gule seigmenn, gule/grønne epler og solskinnsboller :love2
Jeg fikk ei jente :Heartred:joyful:

Jeg har hatt trøtt som et sikkert symptom på gutt og bekkenløsning på jentene. Har to av hver. Symptomene har oppstått kort tid før positiv gtest. Denne gangen trøtt, igjen. Spent på om det fremdeles betyr gutt.

Sniker fra mars ! Veldig fasinerende, jeg har HG og har vært lagt inn på sykehuset. Og fått væske på sykehuset jevnt etter det. Magefølelsen sier alikevel gutt. Og nub teorien på ultralydbilde etter toul kan og se ut som en gutt

Har også lest et sted at hvis du er veldig sulten er det større sjanse for gutt

@Leche og @XuperB jeg hadde INGEN matlyst med første (gikk ned i svangerskapet og veide mindre ved fødsel enn unnfangelse). Det var jente.

Jeg satser på at det er gutt OG jente denne gangen, siden jeg både er superkvalm OG veldig sulten :dance008

Har også lest et sted at hvis du er veldig sulten er det større sjanse for gutt
Var skrubbsulten med sønnen min. :laughing002 Typ, måtte alltid ha med meg mat i veska når jeg gikk noen steder. For ble jeg sulten ble jeg skikkelig hangry! Allerede gått på den feilen så langt i dette svangerskapet også. Spiser som en ulv denne gangen også, haha! :happy11

@Leche og @XuperB jeg hadde INGEN matlyst med første (gikk ned i svangerskapet og veide mindre ved fødsel enn unnfangelse). Det var jente.

Blir spennende å se her. Har relativt normal matlyst nå, men det er jo veldig tidlig enda.

Og det hadde ikke gjort meg noe å være lettere etter fødsel enn før, jeg er alt for tung nå. :dead:

Wow! En uke etter fødsel var jeg 3 kg tyngre enn før jeg ble gravid. Men så gikk jeg bare opp og opp i vekt i barseltiden. All mat smakte himmelsk!

Back
Topp