svangerskap div

Hysj...

Glad i forumet
Hvor langt var dere på vei når dere beg å få mage med nr 2??
Tidligere enn med nr 1??
Finnes det en liste over hva gravide ikke skal drikke/spise??
Noen som har noen gode tips mot svangerskapskvalme??

(tidlig i svangerskapet, derfor Hysj... brukeren)

Har ikke fått særlig mage enda og jeg er snart i uke 24 med nummer 2 :)
http://www.matportalen.no - der finner du liste på hva du ikke skal spise o.l. :)
Angående kvalmen kan jeg ikke gi noen tips for her har ingenting fungert desverre.
Men masse tips finnes! 

Gratulerer med spira i magen <3

Magen kom ikke noe tidligere hos meg andre gangen, men hos mange gjør den det. Om du googler svangerskapskvalme finner du masse tips: ingefærkapsler, b-vitaminer, seaband, reisesyketabletter/kvalmestillende fra lege, små lette måltider, spise ofte, spise før du går ut av sengen-kjeks f.eks, ingenting funket her, men håper du finner ne som hjelper! Og når det kommer til mat så er det lurt å sjekke matportalen.no. Her er råd til gravide: http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/

Var ganske likt begge gangene. Begynte å få litt kul i uke 18.
Ble aldri kjempestor sist og ser ut til at jeg følger samme tralten denne gangen.

Jeg fikk mage mye tidligere med nr 2.
Av legen fikk jeg postafen (?) for kvalmen. Reisesyketabletter. De er reseptfrie og kan kjøpes på vanlige butikker. Om jeg tok de litt før jeg stod opp funket de på meg:)

immababy skrev:
Har ikke fått særlig mage enda og jeg er snart i uke 24 med nummer 2 :)
http://www.matportalen.no - der finner du liste på hva du ikke skal spise o.l. :)
Angående kvalmen kan jeg ikke gi noen tips for her har ingenting fungert desverre.
Men masse tips finnes! 

Gratulerer med spira i magen <3

Tusen takk for det 

Vi er sååå lykkelige nå. Så fantastisk.

Har så lysst å fortelle det, men gjerne litt tidlig.

Når fortalte dere det til folk??

Magen syntes ikke før i uke 25-26 denne gangen men ved første mann kom det med engang på mage, hofte, lår å alt. Men skal også legge til at jeg gikk med jente første gangen og gutt denne gangen.Har ingen spesielle tips mot svangerskapskvalme. Det som hjalp på meg var å spise når jeg var kvalm men andre orker ikke mat i det hele tatt, veldig individuelt

Fortalte det likegodt i uke 8 her, da hadde jeg vært kjempedårlig i to-tre uker, så var ikke enkelt å skjule noe gitt. Men prøvde å holde det til de nærmeste de første ukene!

magen kom sånn omtrent likt som sist - og vokser i samme tempo...

ang kvalme så anbefales ikke postafen til gravide, med mindre det er strengt nødvendig, og da kortest mulig varighet.
Jeg fikk afipran på resept av min lege, det tok noe av kvalmen - kan brukes i 1 og 2 trimester, IKKE 3.

Fortalte det i uke 8 - i forbindelse med juleferie.. hadde da vært på tidlig ul for å sjekke at det var liv :)

Matportalen er det beste stedet å gå når man lurer på hva man ikke skal spise, og forøvrig ang kvalmen så hjalp det meg å ligge på sofaen og spise rista brød med nugatti. Det var alt jeg fikk i meg.
Forrige gang gikk jeg rundt og sniffa på en tørr tepose med sitronte - og drakk sitronte.. Det hjalp også litt :)

Back
Topp