svangerskap 1 vs svangerskap 2

1991solsikke

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Februarhjertene 2025
merker du forskjell på dette svangerskapet så langt kontra det/de forrige?

i mitt forrige svangerskap med sønnen min hadde jeg masse og helt andre symptomer en hva jeg har denne gangen. sist gang hadde jeg utrolig vonde pupper, og kvalm fra før uke 5/orket ikke kaffe + div mat. nå merker jeg ingenting i puppene og jeg elsker fortsatt kaffe (begrenser meg da) og all mat og er generelt i god form uten nevneverdig kvalme. Vet det enda er tidlig og ting kan endre seg over natten, syns bare det er nesten for godt til å være sant hvis det er en spire inni der nå som har tenkt å bli :-p

merker du forskjell på dette svangerskapet så langt kontra det/de forrige?

i mitt forrige svangerskap med sønnen min hadde jeg masse og helt andre symptomer en hva jeg har denne gangen. sist gang hadde jeg utrolig vonde pupper, og kvalm fra før uke 5/orket ikke kaffe + div mat. nå merker jeg ingenting i puppene og jeg elsker fortsatt kaffe (begrenser meg da) og all mat og er generelt i god form uten nevneverdig kvalme. Vet det enda er tidlig og ting kan endre seg over natten, syns bare det er nesten for godt til å være sant hvis det er en spire inni der nå som har tenkt å bli :p
Kjenner meg igjen i at jeg ikke tror helt på at det faktisk er noe som skal bli en baby inni meg. Har ikke helt oversikt over når symptomene kom sist, men jeg er ganske sikker på at jeg var blitt kvalm på dette tidspunktet. Jeg var kvalm i 8 mnd og det var veldig intenst tidlig!

Nå er jeg veldig trøtt og sliten, jeg spiser mye mer enn til vanlig og puppene vokser. Men kvalmen har ikke kommet enda i veldig stor grad så det gjør meg veldig usikker på om det er noe inni magen :p

Føler meg ikke gravid slik jeg gjorde med sist- da hadde jeg ømme pupper fra uke 4, så ømme at jeg ikke kunne gå i trapper.. men er mer uvel og kvalm nå sammenlignet med antall uker gravid sist gang...

Nå er det jo litt tidlig, men det jeg har merket foreløpig er at jeg allerede har vert kvalm og kastet opp :wacky: i forrige svangerskap ble jeg ikke kvalm før rundt uke 10 :)

det er så merkelig :-p føler at det svangerskapet som var vellykket og som endte med en frisk og fin baby er "fasiten" på hvordan svangerskapet skal utarte seg. men så vet jeg jo at hvis jeg bruker fornuften at hvert svangerskap er forskjellig, og kroppen reagerer på ulike måter. men klarer samtidig ikke helt å forstå at jeg kan være i så fin form og gravid!

det er så merkelig :p føler at det svangerskapet som var vellykket og som endte med en frisk og fin baby er "fasiten" på hvordan svangerskapet skal utarte seg. men så vet jeg jo at hvis jeg bruker fornuften at hvert svangerskap er forskjellig, og kroppen reagerer på ulike måter. men klarer samtidig ikke helt å forstå at jeg kan være i så fin form og gravid!

Helt sant! Her er jeg gravid med femte, og tar meg i å sammenligne å da bli bekymret.. tenker at formen er alt for fin..
vurderer å gå ut å kjøpe nye tester for å sjekke at de fremdeles er sterke og viser 3+

Helt sant! Her er jeg gravid med femte, og tar meg i å sammenligne å da bli bekymret.. tenker at formen er alt for fin..
vurderer å gå ut å kjøpe nye tester for å sjekke at de fremdeles er sterke og viser 3+

var du skikkelig dårlig i de 4 forrige svangerskapene?
Jeg har flere venninner som har opplevd to vidt forskjellige svangerskap, og da har jeg bare applaudert og vært såå glad på deres vegne når svangerskap nr 2 er myyye enklere en nr 1 mtp kvalme og form tidlig i svangerskapet. så er jeg her selv da, opplever det samme å tenker det verste med en gang!

var du skikkelig dårlig i de 4 forrige svangerskapene?
Jeg har flere venninner som har opplevd to vidt forskjellige svangerskap, og da har jeg bare applaudert og vært såå glad på deres vegne når svangerskap nr 2 er myyye enklere en nr 1 mtp kvalme og form tidlig i svangerskapet. så er jeg her selv da, opplever det samme å tenker det verste med en gang!

Ikke skikkelig kvalm hele tiden nei.. våknet kvalm, og var sensitiv på lukter.. kunne glemme å gå forbi fersk vare disken med fisk i.. og jeg kunne bytte bleie å kaste opp samtidig på det verste. Men var heldigvis ikke konstant kvalm hele tiden!

Husker ikke så mye forskjell på de tre første, men husker siste ble jeg ikke noe særlig kvalm før etter uke 12.. og det husker jeg overrasket meg at det ble så sent.. leser jo her at flere først ble kvalm i uke 7 og sånn, så kan vel hende det kommer

Ikke skikkelig kvalm hele tiden nei.. våknet kvalm, og var sensitiv på lukter.. kunne glemme å gå forbi fersk vare disken med fisk i.. og jeg kunne bytte bleie å kaste opp samtidig på det verste. Men var heldigvis ikke konstant kvalm hele tiden!

Husker ikke så mye forskjell på de tre første, men husker siste ble jeg ikke noe særlig kvalm før etter uke 12.. og det husker jeg overrasket meg at det ble så sent.. leser jo her at flere først ble kvalm i uke 7 og sånn, så kan vel hende det kommer
okei, kvalm etter uke 12 hadde overrasket meg også :-p er jo etter det/ut i 2 trimester at formen skal bli bra og et par mnd skal nytes før det blir tungt igjen :-p Men ja, det er jo enda tidlig og mye kan skje. plutselig sitter vi her skamkvalme begge to å kan ikke forstå at vi har ønsket oss den grusomme kvalmen :O

okei, kvalm etter uke 12 hadde overrasket meg også :p er jo etter det/ut i 2 trimester at formen skal bli bra og et par mnd skal nytes før det blir tungt igjen :p Men ja, det er jo enda tidlig og mye kan skje. plutselig sitter vi her skamkvalme begge to å kan ikke forstå at vi har ønsket oss den grusomme kvalmen :O

Haha tenkte faktisk den tanken i dag jeg også.. men da kan vi klage sammen :hilarious:

Første svangerskap var jeg morgenkvalm fra start av, og jeg fikk megadårli kondisjon. Jeg spilte en håndballkamp samme dag som jeg fant det ut men klarte bare 4-5 minutter på banen om gangen. Ellers lite bortsett fra at jeg lakk råmelk fra uke 27

Andre svangerskap var jeg lettere til sinns og ikke like kvalm. Men jeg ble ekstremt fort bilsyk, til og med når jeg kjørte selv.
På slutten aV begge disse svangerskapene fikk jeg carpaltunnell syndrom. Altså mistet førligheten i hender på grunn av mye vannni kroppen. Men ellers i go form opp på fjell og mye snømåking den tiden jeg var høygravid.:rolleyes:

Jeg hadde også sinnsyke drømmer i disse svangerskapene og det var velndet som gjorde at jeg tok en test nå.:joyful:

Kjenner igjen murringene og stikningene nederst i magen/nedover lysken, ømme pupper og boblefølelse i magen. Hadde kvalme fra uke 5 med første, så blir spennende å se da om den kommer snikende snart denne gangen også :nailbiting: hope not :laughing002

Jeg har mye mindre symptomer nå enn jeg hadde med sønnen min! Da hadde jeg skikkelig ømme pupper, masse murringer og stikkinger! Nå er puppene helt normale, og jeg kjenner bare litt småmurringer innimellom! Fikk det fra uke 4 sist, nå er jeg i uke 6! Men denne gangen er jeg kvalm, det var jeg ikke sist! Har allerede kasta opp to ganger! Og jeg er stuptrøtt! Men sistnevnte kan jo komme av at jeg allerede har en baby som synes det er greit å starta dagen kl.05.30! Han ble 9 mnd igår:wacky::wacky::wacky::wacky:

Jeg har mye mindre symptomer nå enn jeg hadde med sønnen min! Da hadde jeg skikkelig ømme pupper, masse murringer og stikkinger! Nå er puppene helt normale, og jeg kjenner bare litt småmurringer innimellom! Fikk det fra uke 4 sist, nå er jeg i uke 6! Men denne gangen er jeg kvalm, det var jeg ikke sist! Har allerede kasta opp to ganger! Og jeg er stuptrøtt! Men sistnevnte kan jo komme av at jeg allerede har en baby som synes det er greit å starta dagen kl.05.30! Han ble 9 mnd igår:wacky::wacky::wacky::wacky:

Så godt å høre at vi er flere som merker veldig annerledes symptomer så langt. Jeg har reagert skikkelig på at puppene er helt normale denne gangen, for det har vært mitt sikreste tegn! Men det hjelper å lese at andre også opplever foreløpig stor forskjell fra forrige runde :-) ellers kjipt å høre at du er så dårlig :/ Håper mini kan spille på lag nå i helgen å sove liiiitt lenger :-P

Så godt å høre at vi er flere som merker veldig annerledes symptomer så langt. Jeg har reagert skikkelig på at puppene er helt normale denne gangen, for det har vært mitt sikreste tegn! Men det hjelper å lese at andre også opplever foreløpig stor forskjell fra forrige runde :) ellers kjipt å høre at du er så dårlig :/ Håper mini kan spille på lag nå i helgen å sove liiiitt lenger :p

Husker jeg var helt desperat etter å kjenne på symptomer sist, og da kan det jo hende jeg kjente mer også fordi fokuset på det var så stort! Husker jeg fikk helt panikk om det var en dag jeg kjente mindre symptomer, var helt sikker på at jeg mista! Men jeg lærte meg jo at de kommer og går! Denne gangen er jeg litt mer avslappet til det hele, for denne graviditeten er så høyst usannsynlig at jeg fortsatt ikke har skjønt at jeg faktisk er gravid:hilarious::hilarious::hilarious:

Jaa, håper han snart sover litt lenger! Heldigvis er mannen hjemme! Han har ferie ut denne uka, og starter pappaperm på mandag! Jeg har ferie til 19.aug, men det er tvilsomt at jeg skal tilbake i jobb om UL den 15.aug fortsatt viser et bankende hjerte! Da er jeg 7+6, og jeg må over på sv.penger fra senest uke 12! Så det er nesten ikke noe poeng å starte opp igjen! Jeg har allerede vært hjemme i 1 år og 5 mnd!!

Sist begynte symptomene akkurat når vi sku på feriei uke 8. Kanskje litt ømme bryst før det. Hadde hypermesis fra uke 8 og ut svangerskapet.

Kjenner lite i brystene nå, men ammerforsatt så det spiller nok inn. Merker det er mindre melk nå så vi har begynt på nedtrapping.

Er derimot småkvalm, men det er helt levelig. Ikke noe iforhold til forje gang. Det var utfordrene. Så krysser at om et par uker så slår det ikke fult ut igjen!

Husker jeg var helt desperat etter å kjenne på symptomer sist, og da kan det jo hende jeg kjente mer også fordi fokuset på det var så stort! Husker jeg fikk helt panikk om det var en dag jeg kjente mindre symptomer, var helt sikker på at jeg mista! Men jeg lærte meg jo at de kommer og går! Denne gangen er jeg litt mer avslappet til det hele, for denne graviditeten er så høyst usannsynlig at jeg fortsatt ikke har skjønt at jeg faktisk er gravid:hilarious::hilarious::hilarious:

Jaa, håper han snart sover litt lenger! Heldigvis er mannen hjemme! Han har ferie ut denne uka, og starter pappaperm på mandag! Jeg har ferie til 19.aug, men det er tvilsomt at jeg skal tilbake i jobb om UL den 15.aug fortsatt viser et bankende hjerte! Da er jeg 7+6, og jeg må over på sv.penger fra senest uke 12! Så det er nesten ikke noe poeng å starte opp igjen! Jeg har allerede vært hjemme i 1 år og 5 mnd!!

akkurat sånn var jeg også forrige runde, med to spontanaborter før det gikk bra tredje gang :-) Men det er helt sant, symptomene kom og gikk, de gjor jo det :-) Og det gjør de nå også, selv om mye er annerledes. Men så deilig å lese at du tar det mer med ro denne gangen! Det er klart at å ha en 9mnd gammel baby hjemme hjelper jo på distraksjonen og ;)

Godt at du har avlastning i mannen i noen uker fremover. høres ikke ut som om det er noen vits med oppstart da nei :O trives godt du i permisjon, eller hadde du sett frem til å begynne å jobbe igjen? :-)

Sist begynte symptomene akkurat når vi sku på feriei uke 8. Kanskje litt ømme bryst før det. Hadde hypermesis fra uke 8 og ut svangerskapet.

Kjenner lite i brystene nå, men ammerforsatt så det spiller nok inn. Merker det er mindre melk nå så vi har begynt på nedtrapping.

Er derimot småkvalm, men det er helt levelig. Ikke noe iforhold til forje gang. Det var utfordrene. Så krysser at om et par uker så slår det ikke fult ut igjen!

oi hymermesis hørtes forferdelig ut. krysser virkelig fingrene for at du slipper det denne gangen!! hvor gammel er mini?

akkurat sånn var jeg også forrige runde, med to spontanaborter før det gikk bra tredje gang :) Men det er helt sant, symptomene kom og gikk, de gjor jo det :) Og det gjør de nå også, selv om mye er annerledes. Men så deilig å lese at du tar det mer med ro denne gangen! Det er klart at å ha en 9mnd gammel baby hjemme hjelper jo på distraksjonen og ;)

Godt at du har avlastning i mannen i noen uker fremover. høres ikke ut som om det er noen vits med oppstart da nei :O trives godt du i permisjon, eller hadde du sett frem til å begynne å jobbe igjen? :)

Jeg har egentlig sett ganske frem til å begynne å jobbe igjen! 1 år og 5 mnd er lenge, og føler jeg i den tiden har hatt kun babyfokus og har fått helt grøthjerne:hilarious: jeg er nesten redd jeg kommer til å glemme hvordan det er å jobbe nå! Men herregud, jeg kunne ikke vært mer glad for at vi har klart å lage en spire på egenhånd og forhåpentligvis slipper prøverørs-karusellen for å få søsken! Vi har bestilt søskenforsøk hos klinikken til høsten uansett, men klok av skade så trodde vi at det kom til å ta tid:wacky::wacky:

Back
Topp