Svakere test

Veronika ✨

Blir kjent med forumet
Hei, jeg er gravid i uke 10+5 idag, og tok en test bare for morro skyld egentlig.. Men denne testen visste svakere strek enn de første testene jeg tok når jeg fannt ut jeg var gravid o_O er det sånn at hcg nivået synker i denne perioden eller? Jeg er livredd for MA nå :(

Jeg har nok en litt kynisk tankegang, men jeg tenker at man ikke burde kjøre hodet sitt på flere tester etter man er sikker på å ha fått en positiv :-) Litt fordi man kan bli unødig bekymret. Men jeg tenker at hvis du ikke har hatt symptomer på dette før du tok denne testen, som har gjort det bekymret, så er det nok ingen stor fare :-) Har vel en betydning når på døgnet man tar testen og? Sterkere morgen, svakere mot kvelden. Usikker på om det gjelder så langt ut.

Hei, jeg er gravid i uke 10+5 idag, og tok en test bare for morro skyld egentlig.. Men denne testen visste svakere strek enn de første testene jeg tok når jeg fannt ut jeg var gravid o_O er det sånn at hcg nivået synker i denne perioden eller? Jeg er livredd for MA nå :(
Tok også en test her en dag, er 8+3 nå, og den var svakere enn de for en stund siden.. skal sifra hvis det er MA med meg

Jeg tok en til test i går, den var litt svakere enn forrige test jeg tok. Er i uke 8+1 nå. Ringte legen, og skal ta blodprøve i morgen for å måle hcg nivået bare for å være på den sikre siden :) Men alt er nok helt sikkert i orden :) Legen sa at hcg nivået varierer veldig, men de har jo et sånn ca tall det bør være innafor :)

Last edited:
Okei, vi får krysse fingre for at alt er i orden :-) men kjenner jeg angrer veldig på at jeg tok den testen

Husk at urinprøvene bare tester hvor høyt nivået er i urinen... Og den samsvarer ikke alltid med nivået som egentlig er i kroppen... Ville ikke vært så bekymret for svakere strek på en urintest på dette tidspunktet.... Er jo heller ikke sikkert at testen har fanget opp all konsentrasjonen i urinen heller...

Jeg fikk også en litt svakere strek, selv om hormonnivået på den første testen var på 5030 og den andre var på 88.000 (har tatt HCG-blodprøver). Det kan være forskjellig mengde fargestoff i testene :-)

Sniker litt. Dere skal aldri teste så sent uti,fordi dere uroer dere unødig. Testene er bare i stand til å plukke opp en viss mengde HCG,og vil bli svakere jo lenger uti man tester fordi de blir "mettet" av HCG. Det blir rett og slett for mye HCG til at testen klarer å håndtere det. Det man kan gjøre er å halvblande urin med vann,og deretter teste,men det er jo helt bortkastet når man er ti uker på vei. Håper det var oppklarende svar :) du er gravid,slapp av og kos deg med deg :)

Hcg er på topp rundt uke 9-10 mener jeg det er, og deretter synker det. Så svak test så sent trenger ikke bety noe. Vet om høygravide som har fått negativ test..

Back
Topp