Svakere test? *Oppdatering*

Mamii 27

Glad i forumet
Jeg måtte teste meg i dag, fordi jeg er så redd for å miste (etter to aborter..), og da viste testestreken lysere enn den andre streken, ikke like sånn som tidligere i svangerskapet.

Jeg ble jo selvsagt redd, men tenkte å sjekke det, for mente å ha hørt noen snakke om at kroppen produserte mindre hcg (?) utover i svangerskapet.

Så fant jeg dette:
"Det som er sikkert er at hCG nivået skal ha en jevn stigning i svangerskapet frem til 8-10 uker - på et maksimum: 50.000-100.000 - for deretter å synke til ca. 20.000 for resten av svangerskapet."

Er det grunnen til at testen er svakere? Roet meg litt, men vet jo ikke.. (jeg er 10+4)

--------------------------------------------------------------------------------------------

Da har jeg vært på sykehuset, og der viste det seg et lite foster med et bankende hjerte :) Så det er tydeligvis ikke noe farlig med svakere test nå, jordmor mente det kom av hcg-nivået som synker rundt disse ukene.

HURRA!!

Ca. 20 000 skal uansett gi en knallpositiv test. Men det kan ha vært en dårlig test. Kan du ikke spørre om å ta en hcg (blodprøve) hos legen da?

Lykke til! emoticon

Hei Mamii :)

Jeg også går rundt og er litt engstelig, men siden du har hatt 2 aborter så hadde jeg pratet med legen din. Det er mulig å få en tidlig UL slik at du får mindre bekymringer i svangerskapet...Jeg fikk tidlig UL og etter den har jeg følt meg mye roligere og stolt mer på at kroppen klarer å gjøre det den er skapt til :)

At testen er mer svak kan være pga senkning i hcg og jeg har alltid fått lysere strek på testen når jeg har vært gravid...

Jeg tror det er viktig og slappe av og stole på kroppen sin. Men snakk med legen din om din reelle bekrymring, så skal du se at du kan få en tidlig UL. Det kan roe deg ganske mye !! 

Lykke til !!! Tror det kommer til å gå kjempefint
Klem til deg :)

Jeg tok test en uke etter positiv test og fikk en nesten usynelig strek. Det var  fordi jeg tok den på kvelden. Brukte du morgenurin?

Om jeg var deg ville jeg ringt legen. Du skal ikke gå å bekymre deg unødig. =) Lykke til!

H0112 skrev:

Ca. 20 000 skal uansett gi en knallpositiv test. Men det kan ha vært en dårlig test. Kan du ikke spørre om å ta en hcg (blodprøve) hos legen da?

Lykke til! emoticon

Ja, men en gang kommenterte jeg noen her (i 2010) inne, at jeg ikke stolte på de testene med ukeindikator - fordi det var ei som skrev at det stod 1-2 uker på testen, når hun var 10 eller mer. Og da svarte en person at det var fordi hcg-nivået gikk ned. Derfor tenkte jeg at kanskje testen og var lysere av den grunnen.

Det var morgenurin..

Jeg har hatt en ultralyd i uke 8+5 og skal ha ultralyd i morgen også, så da stresser jeg ikke noe mer med det før den tid. Legen kan uansett ikke gjøre noe fra eller til.. Men klart det er bedre å få et svar da. Men klarer å vente til i morgen klokka ett.
Har diabetes og har som sagt mistet tidlig i de to andre svangerskapene, derfor får jeg tett oppfølging og hjelp.

KRYSS fingrene!! :-/

Så fint at du får tett oppfølging. Håper alt er i orden med spira di. Lykke til imorgen. =)

Cailen skrev:
Så fint at du får tett oppfølging. Håper alt er i orden med spira di. Lykke til imorgen. =)

Tusen takk =)

Da skal jeg holde meg unna CB digital testene ihvertfall! Hadde tenkt å kjøpe en for å se om det sto "Gravid 3+" der, men nå tør jeg ikke ;P Skal på UL på mandag uansett, så da får jeg jo bekreftet det da! :)

Ja, det har jeg hørt at noen gjorde, og det stod 1-2 uker på den.
Jordmoren klarte ikke forklare ordentlig hvorfor den var svakere da, hun klarte egentlig ikke svare på noen av spørsmålene mine :P

Da ser du nok et bankende hjerte på mandag, og det er tryggere enn en test ;) Lykke til

MissDolly skrev:
Da skal jeg holde meg unna CB digital testene ihvertfall! Hadde tenkt å kjøpe en for å se om det sto "Gravid 3+" der, men nå tør jeg ikke ;P Skal på UL på mandag uansett, så da får jeg jo bekreftet det da! :)

Back
Topp