Svakere graviditetstest? SE HER!

Bjørnemor89

Betatt av forumet
Jeg har i det siste bekymret meg veldig over at strimmeltestene mine ser ut til å ha blitt svakere i det siste, og jeg har så klart blitt superstresset over dette. Så googlet jeg litt rundt og fant et foruminnlegg hvor det var ei som skrev at litt ut i svangerskapet er konsentrasjonen av hcg så høy at testene faktisk blir svakere! Det kalles visst "prozone-effekten" eller noe sånn. Det hun gjorde var å blande ut urinen halvt om halvt med vann, og vips så var testen sterkere!

Jeg måtte jo prøve dette selv, og til min store glede viste dette seg å stemme! Tok 3 tester, hvor de
nøverste var på normal urin, den midterste etter å ha blandet ca halvt om halvt med vann, og den nederste etter å ha blandet med ytterligere litt mer vann!

004.JPG

oi.. går det ann å ja.. det visste jeg ikke.. hva betyr det da?

Det visste jeg ikke, skal prøves

oi.. går det ann å ja.. det visste jeg ikke.. hva betyr det da?
Har ingen anelse hvorfor det blir sånn :p Prøvde å søke på prozone effekt, men fikk bare opp engelske treff og er ikkke så veldig stødig i engelsk :p

Men det var uansett en enorm lettelse å vite at mine svake tester egentlig kommer av at konsentrasjonen av hcg er såpass høy :D

Det var litt interessant :-) Jeg tviler på at du trenger å bekymre deg med mindre du har store blødninger eller kraftige smerter. Ta det helt med ro og husk at om du stresser så utsetter du også babyen for stress :-)

Du er heldig som er gravid. Er selv en prøver og tror kanskje jeg fikk en svak strek med morgenurin i dag, har du erfaring med test-stripene? Pleier det å dukke opp en skyggestrek?ImageUploadedByBV Forum1382045181.978301.jpg

Er det en graviditetstest? :) I så fall ser den for meg positiv ut. Jeg hadde enda svakere test enn det der da jeg så vidt begynte å skimte noe første gangen :)

En skyggestrek er alltid grå, og det er ganske vanlig at de kommer frem etter at testen tørker. Men den er som sagt grå. En annen "ugyldig" strek man kan få, er syltynn. Da kan man heller ikke stole på resultatet.

Når det er sagt, en normal strek, rosa, er positiv uansett hvor svak den er :D Og det er uhyre sjeldent man får falskt positiv test ;D

Så om det der er en graviditetstest Bruker09ce, GRATULERER!!! :D

Herlighet, så bra! :-D Krysser alt jeg har for at det klarer å feste seg godt og at jeg skal bli mamma om ni mnd :-) Tok to nye tester i dag, og de er helt like - de to øverste er fra i dag og den nederste fra i går - venter noen dager før jeg tester på nytt så HCG nivået mitt kanskje har blitt litt høyere :-)

ImageUploadedByBV Forum1382077437.459935.jpg

Tusen takk for denne tråden - det var jo kjempebra å få vite om dette! :) Har aldri hørt om dette - very good to know! :)

De ser jammen meg positive ut:) Gratulerer så mye :)

Oi! Det var spennende å vite. Jeg har også stresset for at testene mine ikke blir ordentlig sterke :)

Back
Topp