svakere g.test i dag

Sira13

Forelsket i forumet
Julibarna2014
Hei :)
Nå er jeg veldig bekymret, i går når jeg tok en test så ble strekene sterkere enn det de ble i dag.
Jeg bruker billigtest så jeg lurer egentlig på om flere har opplevd dette? En dag er streken sterkere og en annen dag svakere?
Jeg har også våknet to netter med en veeldig til smerte nederst i magen men ikke på noen av sidene og jeg blør heller ikke.. blir jo så bekymret siden jeg har hatt 2 SA tidligere :-(
Håper noen kan roe meg ned å fortelle de også har opplevd noe slik men alt var bra til legen på ul :) huff, kjenner jeg er så redd for å miste igjen :-(
 
Min var svakere dagen etter første test...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Tror de kommer litt Ann på kvaliteten eller følsomheten på de billigtestene. Noen er veldig sensitive andre ikke :) det har værtfall jeg opplevd denna gangen her :) er nok ikke noe å bekymre seg for om ikke du har vondt eller blør :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
tror det er best å la være å teste noe mere. strek er uansett strek. kjenner noen som opplevde dette og det gikk kjempebra. kan vel være ligamentsmerter du kjenner på
 
Asså prøv å ikkje test deg så mye..så prøver du slappa av å tenka att detta kommer till å gå bra..
 
tror det er best å la være å teste noe mere. strek er uansett strek. kjenner noen som opplevde dette og det gikk kjempebra. kan vel være ligamentsmerter du kjenner på

Jeg må no bare spørre men hva er ligamentsmerter? :-\
 
Hei :)
Nå er jeg veldig bekymret, i går når jeg tok en test så ble strekene sterkere enn det de ble i dag.
Jeg bruker billigtest så jeg lurer egentlig på om flere har opplevd dette? En dag er streken sterkere og en annen dag svakere?
Jeg har også våknet to netter med en veeldig til smerte nederst i magen men ikke på noen av sidene og jeg blør heller ikke.. blir jo så bekymret siden jeg har hatt 2 SA tidligere :-(
Håper noen kan roe meg ned å fortelle de også har opplevd noe slik men alt var bra til legen på ul :) huff, kjenner jeg er så redd for å miste igjen :-(
Kan jeg spør hvor langt du er på vei? I uke 6-7 (kanskje før også) har kroppen så høyt nivå av hcg at testene blir "mettet" og resultatet blir svakere. Jeg gikk på den samme smellen i forrige svangerskap. Testen i uke 7 ble svakere enn de jeg tok rundt 15 dpo. Fant info om dette på nettet, blandet urinen 50-50 med vann, og testet på nytt. Knallpositiv!

Så moralen er: ikke bruk tester som et hcg-verktøy.

Lykke til :)
 
Min test var også svakere andre dagen enn den første. Men, nå har jeg vært hos legen, og han bekreftet at jeg var gravid. Så nå har jeg roa meg :) Jeg har også veldig vondt nederst i mageregionen innimellom. Er sånne stikkninger som kommer mest i akkurat det jeg reiser meg, hoster eller snur meg fort når jeg ligger i senga. Regner med at det er livmora som strekker seg.
 
Sniker meg inn fra juni for å berolige deg. :)

Slik har mine tester også vært. Svakere og litt sterkere, og selv når jeg tester nå så blir de ikke skikkelig sterke. Ble veldig bekymret, men alt var i orden. Jeg er nå 10+4 og ingenting å bekymre meg over.

Og det er bare en ting å si. Slutt å teste! Det skaper virkelig bare styr og stress. Du er gravid! :D Du blir ikke mer gravid ved å teste.:p Billigtester inneholder forskjellig mengde med fargestoff, og i tillegg som Orchid skriver så blir hcg-nivået på et nivå så høyt at det ikke slår ut på testene :) :) Ikke test mer nå, bare slapp av og nyt!
 
Sånn holdt jeg på også ;) Måtte slutte å teste, kommer an på mengden farge testen har, hvor mye hcg kroppen din har skyldt ut osv osv :) du må ikke teste mer ;) har også smerter, er livmoren som strekker seg :)
 
Kan jeg spør hvor langt du er på vei? I uke 6-7 (kanskje før også) har kroppen så høyt nivå av hcg at testene blir "mettet" og resultatet blir svakere. Jeg gikk på den samme smellen i forrige svangerskap. Testen i uke 7 ble svakere enn de jeg tok rundt 15 dpo. Fant info om dette på nettet, blandet urinen 50-50 med vann, og testet på nytt. Knallpositiv!

Så moralen er: ikke bruk tester som et hcg-verktøy.

Lykke til :)


Hehe ja jeg har gjemt unda alle testene jeg har igjen her nå så jeg ikke skal bli mer tullerusk i hodet :smiley-ashamed005
Jeg er 4 eller 5 uker på vei, trodde jeg hadde el den 26.Oktober men så fant jeg ut at jeg hadde faktisk sist mens den 5.Oktober så jeg er ikke 100% sikker faktisk :smiley-ashamed008
 
Det er livmoren som vokser-strekker seg ut og lager plass så bebien kan vokse seg stor :) kan kjennes som mensmurring og stikkinger :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Okei tusen takk for svar :) Men det kjenner ut som mensensmerter ganger 3 liksom så derfor jeg ble litt bekymret, det var liksom ikke så mye stikking men så vondt at jeg måtte ta en paracet men det gikk over fortere enn hva paraceten begynte å fungere så neste gang skal jeg prøve å holde ut i de 10-20 min :p

Men tror jeg kan sammenligne det med at det skjer noe med livmora så det stemmer nok det dere sier :)
Er helt ny på dette så hver minste ting får meg til å tenke :p
Nå er testene pakket bort også skal jeg ordne meg med en legetime istede for å måle hcg nivået der for
å få et bedre og sikrere svar enn fra en g-test :D
 
Mine tester har vært svakere og sterkere om en annen. To dager etter jeg testet positivt, ble testen ganske mye svakere. Tredje dagen var streken på testen nesten usynlig. Ble bekymret, men på den fjerde dagen ble den plutselig sterkere :) Og hcg-blodprøve viste at alt var som det skulle :) Håper det bare er testene som tuller eller at urinen din ikke er så konsentrert :)
Og ja, det var billigtester jeg brukte ;)

Lille rampetroll skal bli storesøster i Juli 2014 <3
 
Håper det er testene som tuller litt eller som noen sa lengre opp at enkelte tester har mer eller mindre farge i seg :)
Lovte meg selv å ikke teste noe mer nå :p
 
Okei tusen takk for svar :) Men det kjenner ut som mensensmerter ganger 3 liksom så derfor jeg ble litt bekymret, det var liksom ikke så mye stikking men så vondt at jeg måtte ta en paracet men det gikk over fortere enn hva paraceten begynte å fungere så neste gang skal jeg prøve å holde ut i de 10-20 min :p

Men tror jeg kan sammenligne det med at det skjer noe med livmora så det stemmer nok det dere sier :)
Er helt ny på dette så hver minste ting får meg til å tenke :p
Nå er testene pakket bort også skal jeg ordne meg med en legetime istede for å måle hcg nivået der for
å få et bedre og sikrere svar enn fra en g-test :D

Hehe det høres bra ut :) vanskelig og ikke bli tullerusk i denne perioden :) da er det bra vi har babyverden jentene som kan si fra til oss :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Opplevde det selv idag, mye svakere idag enn igår... Jeg er vel i uke 5-6. Ikke noe moro, men har ikke hatt blødning eller vondt så da er vel alt som det skal være :)


Mom2three♡Venter nr.4 juli2014 <3
 
Det kan være pga fargestoffet i testene, at den ene har litt mindre enn den andre. Jeg hadde ikke stolt på graviditetstester som et mål på om hCG stiger som det skal. Mye bedre å få tatt prøve hos lege ja! Etterhvert så blir jo hCG-nivået så høyt også at testene blir "mettet" og kan da vise feil resultat. :)
 
Back
Topp